شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یمن

در آدینه روزی که بسیاری از نقاط کشور شاهد برپایی راهپیمایی اعتراضی نمازگزاران جمعه نسبت به جنایات بی شرمانه آل سعود علیه مردم مظلوم یمن بود، امامان جمعه نیز همچون هفته های اخیر، بار دیگر این موضوع را به طور خاص در خطبه های خود مطرح کرده و اعلام داشتند که سعودی ها با حملات دیوانه وار خود به یمن، گور خود را در منطقه کنده اند.

اشاره

علاوه بر بیان توصیه هایی در خصوص مرحله آتی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ، اشاره به برخی از مناسبت های تقویمی دیگر همچون 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی، دوم اردیبهشت روز تاسیس سپاه پاسداران ، همچنین فرارسیدن ماه رجب و... از دیگر موارد مطروحه در سخنان ائمه جمعه مراکز استان های سراسر کشور بود.

خادمانی که حقیقتاً خائن به جهان اسلام هستند

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت ایران اسلامی، تصریح کرد: آنچه واقعاً مایه تاسف است برنامه‌های زشت عربستان سعودی است که به دروغ لقب خادم‌الحرمین را به خود بسته است اما ثابت کرد که خادم نبوده بلکه خائن است.

سقوط آل سعود نزدیک است

وی با طرح این سؤال که حمله به یمن که مردم آن صرفا می‌خواهند بر مقدرات خود حاکم باشند چه منطقی دارد، بیان داشت: در یمن حمام خون به راه انداختند و 2500 زن و بچه را کشتند آیا شما دین دارید؟گاهی اراده خداوند بر این قرار می‌گیرد که نظام‌های ظالم را به دست خوشان ساقط کند و من فکر می‌کنم سقوط نظام عربستان نزدیک است.

مراقب توطئه های تفرقه افکنانه دشمن باشیم

امام جمعه اصفهان نیز به حمله‌های نظامی و وحشیانه آل سعود علیه مردم بی‌دفاع یمن اشاره کرد و گفت: در بیان مواضع نسبت به این متجاوزین به راه انداختن دعوای میان عرب و فارس کاملا بی‌معناست.

آیت الله طباطبائی‌نژاد همچنین افزود: ما طبق دین اسلام هرگز سقفی بر فارسی بودن خود نسبت به اعراب نداریم، تنفر ما از آل سعود است. ایجاد اختلاف میان عرب و عجم از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان است که باید نسبت به آن هوشیارانه رفتار و عمل کرد.

مقاومت یمنی ها، آل سعود را زمین گیر می کند

خطیب جمعه شهرکرد نیز تاکید کرد: بی شک حرکت پیش‌رونده مقاومت، آل سعود را در یمن زمین‌گیر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه دولت عربستان با هجوم وحشیانه به یمن می‌خواهد دنبال‌روی خویش را از رژیم غاصب اسرائیل نشان دهد، اظهار کرد: دشمنان غافل از این هستند که مقاومت یک حرکت عظیم مردمی و پیش‌رونده است که کسی نمیتواند آن را متوقف کند.

توافق هسته ای باید کاملاً عزتمندانه باشد

امام جمعه قم نیز در این میان به مساله مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: با هر ‏نوع توافقی که عزت ملت را زیرسئوال ببرد مخالف بوده و به شدت در مقابل آن مقاومت ‏خواهیم کرد.‏

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: در هر مذاکره‌ای که در مورد مباحث هسته‌ای صورت می‌گیرد باید بر روی اصل حق مسلم ایران برای غنی‌سازی تاکید شود.

ایران هراسی، یکی از اهداف حمله به یمن است

نماینده ولی فقیه در زنجان، ایران‌هراسی را از توطئههای عربستان برای حمله به یمن دانست و افزود: همه در این حملات دانستند که داعش مولود عربستان است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین با بیان اینکه دولت پاکستان و ترکیه نصیحت ایران را شنیده و عاقلانه و با تدبیر در این زمینه عمل کردند، افزود: نباید اجازه داد دشمنان پیشروی بیشتری داشته باشند، بلکه می بایست جهان اسلام با وحدت در برابر جنایت های صورت گرفته علیه مردم مظلوم یمن با قدرت بایستد.

تنها ارتش مکتبی دنیا، متعلق به ماست

امام جمعه ارومیه با اشاره به 29 فروردین ، روز ارتش ابراز داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتش مکتبی در جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتش جهان است که در زمان سان رژه از مقابل کلام خدا رژه می‌روند و این موضوع سبب اقتدار هر چه بیشتر آنان در جهان می‌شود.

سپاه بزرگترین سنگر دفاع از ارزش هاست

آیت الله مجتهد شبستری نیز در جمع نمازگزاران تبریزی با اشاره به دوم اردیبهشت و روز تشکیل سپاه با تبریک این روز به سپاهیان با بیان اینکه سپاه، پاسدار مرزهای جغرافیایی و اعتقادی است، گفت: سپاه پاسدارا‌ن بزرگ‌ترین سنگر دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب است.‌

وی رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حراست از آرمان‌های شهدا دانست و گفت: این نهاد مقدس در دفاع هشت ساله، در کنار ارتش و نیروهای مردمی حماسه‌های ماندگار و بزرگی را آفریده که برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید.

لزوم هوشیاری هسته ای در برابر حیله های غرب

آیت‌الله علما ، امام جمعه کرمانشاه نیز بر لزوم مراقبت در مقابل حیله‌گری آمریکا در مذاکرات هسته ای تاکید کرد و گفت: هیئت مذاکره‌کننده باید نکاتی که مقام معظم رهبری در مورد آمریکا فرمودند را مدنظر قرار بدهند، و انصافاً هم باید اذعان داشت که هیئت مذاکره‌کننده کشورمان تاکنون خوب ایستادگی کرده‌اند.

 وی به نکات مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در مورد بدعهدی، اهل خنجر از پشت زدن، اهل دروغ بودن و متقلب بودن آمریکا اشاره کرد و افزود: این شناخت ناشی از تجربه یک قرن اخیر ملت ایران از آمریکا است.

سعودی ها، نوکران چشم بسته صهیونیست ها هستند

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به تحولات اخیر منطقه تصریح کرد: پادشاه آل سعود آلزایمر گرفته و مسئولان جوان و ناپخته عربستان اکنون در یمن دستورات اسرائیل را اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: کودک‌کشی و بمباران مراکز درمانی، مدرسه‌ها و سایر تأسیسات یمن نشان داد که آل‌سعود در ظلم و جنایت دست کمی از صهیونیست‌ها ندارد.

شرم و حیا را در جامعه تقویت کنیم

آیت الله ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با تأکید بر حفظ حجاب و تربیت فرزندان با شرم و حیا، اظهار داشت: شرم و حیا باید در محضر خداوند متعال حفظ شود و اجازه ندهیم این ویژگی خوب از بین برود تا جامعه حفظ شود.

وی افزود: اگر در جامعه به معروف‌ها توجه نشود، منکرات گسترش پیدا می‌کنند و جامعه به سمت تباهی می‌رود و بدترین منکر، نگاه نداشتن چشم است چنانکه حضرت علی (ع) نیز بر حفظ چشم از نامحرم تأکید کرده‌اند.

تعلیقی که بسیار به جا و پسندیده بود

آیت الله سلیمانی ، خطیب جمعه زاهدان نیز با اشاره به حادثه فرودگاه جده و محکومیت آن گفت: تعلیق سفر عمره از طرف مسئولان جمهوری اسلامی کار بسیار درست و پسندیده‌ای بود، سران عربستان سعودی باید امنیت زائران ایرانی را فراهم کنند.

از فرصت ماه رجب غافل نشویم

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و لزوم بهره گیری از این فرصت عظیم معنوی اظهار داشت: ماه رجب نخستین ماه حرام در میان ماه‌های حرام اسلامی بوده و از حرمت ویژه‌ای برخوردار است به نحوی آن را «رجب العصب» می‌گویند.

آیت الله ایمانی یادآور شد: رجب، ماه روزه و ماه استغفار است و ایام اعتکاف در ماه رجب آغاز می‌شود که ثواب فراوان دارد ضمن آن‌که اولین شب جمعه ماه رجب لیلة الرغائب نامگذاری شده یعنی همه مؤمنین رغبت فراوانی دارند و امید بسیار به درک جمعه اول ماه رجب و انجام مستحبات و کارهای خیری که در این شب سفارش شده است.

ترک ها و عرب ها ، راه را اشتباهی می روند

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه کشورهای ترکیه و عربستان می‌خواهند با حمله نظامی کسب قدرت کنند، گفت: همه می‌دانند با نوکری آمریکا نمی‌توان به عزت و قدرت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه کشورهای ترکیه و عربستان از قدرتمند شدن ایران اسلامی به هراس افتاده‌اند، اظهار کرد: این کشورها برای کسب موقعیت خود دست به جنایت و کشتار زده‌اند.

آل سعود قبر خود را در یمن می کند

امام جمعه سمنان نیز با تاکید بر این نکته که آل‌سعود قبر خود را در یمن می‌کند، ابراز داشت: عربستان در برهه کنونی همچون رژیم صهیونیستی عمل می‌کند و آل‌سعود تلاش دارد تا منافع اسراییل را در منطقه برقرار سازد.

انتقاد از سکوت مجامع جهانی در قبال یمن

آیت الله شاهچراغی با انتقاد از سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی نسبت به جنایات عربستان سعودی در یمن افزود: شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در این شرایط سخت و ضدانسانی به جای اقدام و حرکت در دفاع از مظلومان کشور یمن، خود را به کارهای دیگر مشغول کرده است و شاهد دفاع آنها از عربستان سعودی هستیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha