پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،گفت: ما به دنبال جنگ افروزی نیستیم اما اگر دشمن به کشورمان نگاه چپ کند پاسخ پشیمان کننده ای به او خواهیم داد و اگر گزینه نظامی روی میز آمریکاست، دست نیروهای مسلح ما روی ماشه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، آیت‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در مراسم رژه روز ارتش که در میدان آذربایجان تبریز برگزار گردید با تبریک این مناسبت و گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح کشور، اظهار داشت: نامگذاری این روز به منظور پاسداشت حماسه‌سازی نیروهای چهارگانه ارتش از سوی امام راحل(ره)، بزرگ‌ترین هدیه از سوی ایشان به فرزندان خود بود و بر همین اساس نیز ارتش با نثار جان و  مال خود پاسخ این اعتماد امام را داد و در پیشبرد اهداف نظام گام های اساسی برداشت.

وی ادامه داد: بی‌تردید نقش ارزنده و پرافتخار نیروهای ولایتمدار ارتش در حفظ و ارتقای اقتدار نظام اسلامی، در پرتو رهبری‌های خردمندانه فرماندهی معظم کل قوا و ایمان عمیق به ارزش‌های دینی و معنوی، از چنان استحکامی برخوردار شده که صلابت، سرافرازی و آزادی ملت ایران را به بهترین شکل به رخ جهانیان کشیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به جانفشانی‌ها و فداکاری‌های شهدای ارتش، فکوری‌ها، صیاد شیرازی‌ها و دیگر شهدای سرافراز ارتش اشاره کرد و افزود: ارتش توانمند ایران اسلامی در کنار دیگر نیروهای نظامی در کشور همواره آماده جانفشانی در راه ایجاد امنیت و سرافرازی کشور خود است و لحظه‌ای از اعتقاد خود فروگذار نمی‌کند.

وی اذعان داشت: وجود ارتش منسجم در هر کشوری از ارکان اقتدار ملی است و ایران با داشتن ارتشی قدرتمند، مکتبی، اسلامی و مردمی همواره در کنار صفوف منسجم مردم در مقاطع مختلف و حساس کشور نمایش مؤثر و مناسبی را در دفاع از اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی داشته است.

امام جمعه تبریز گفت: این نظام با خون‌ جوانانی آبیاری شد که با لبیک به ندای رهبر خویش، سر از پا نشناخته و بی‌چون و چرا پشت رهبر خود گام برداشتند و به همین خاطر و به فضل پروردگار و وحدت ملت ایران، مسئولان و نیروهای مسلح، شرایطی پیش آمده که جمهوری اسلامی ایران به قدرتی بین المللی تبدیل شده است.

وی با بیان این مطلب که ما به دنبال جنگ افروزی نیستیم اما اگر دشمن به کشورمان نگاه چپ کند پاسخ پشیمان کننده ای به او خواهیم داد، خاطرنشان کرد: اگر گزینه نظامی روی میز آمریکاست، دست نیروهای  مسلح ما روی ماشه است.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کردند: اگر بر فرض مسئله هسته ای هم حل شود دشمن سراغ بهانه ای دیگر خواهد رفت و دشمنی آن ها با ملت مسلمان ایران تمامی ندارد چرا که آن ها با اسلام نام محمدی مخالف هستند و مسئله هسته ای بهانه ای بیش نیست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کردند: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد و باید به ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کرد چرا که فقط با تکیه به ظرفیت های داخلی جامعه مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: در این میان قطعنامه شورای امنیت که علیه مردم مظلوم یمن و کودک کش آل‌سعود بود که اداره کنندگان آن یک ذره شعور و عقل نداشته و موجب می‌شود جنایات آل‌سعود به جنایات خود در مقابل دیدگان همه ادامه دهد که بسیار دردآور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شورای امنیت بار دیگر نشان داد مدافع حقوق ملل مظلوم نیست بلکه از متجاوزان حمایت می‌کند.

در ادامه این مراسم یگان‌های نمونه لشکر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان، یگان‌هایی از نیروی هوایی، پدافند هوایی و انتظامی و یگان ویژه استان به همراه بسیجیان جان برکف از مقابل قرآن مجید رژه رفته و با رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha