جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 348071
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
محمد باقر هاشمی - دانشگاه ایلام

حوزه / معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ایلام گفت: بودجه ای که مردم و مسئولین برای حج عمره مصرف می کنند اگربرای ازدواج جوانان و اشتغال آنان سرمایه گذاری کنند بخش عظیمی از این مشکلات حل خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمدباقر هاشمی، معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام در خصوص اقدام مناسب و بجای دولت جمهوری اسلامی در خصوص تعلیق اعزام ها به عمره گفت: قطعا با این تصمیم،اعزام دانشگاهیان به عمره دانشجویی نیز تابع تصمیمی است که در سطوح بالاتر گرفته شده است وبا تعلیق اعزام به حج عمره اعزام دانشجویان و اساتید نیز به تعلیق افتاده است.

وی افزود: عذرخواهی رسمی سعودی ها از نظام جمهوری اسلامی و امت ایران قطعا باید صورت گیرد تا اعزام ها به روال عادی برگردد و اعزام ها تا محاکمه کسانی که این عمل وقیحانه را انجام داده اند نباید انجام بپذیرد.

حجت الاسلام هاشمی، در خصوص انجام این امر مستحبی تصریح کرد: در مورد حج عمره صرفا اگر بحث مستحبی باشد طبیعی است که کارهای مستحبی مهم تری در کشور داریم که ثواب آنها با توجه به آیات و روایات قطعا بیشتر خواهد بود.

وی گفت: بودجه ای که مردم و مسئولین برای حج عمره مصرف می کنند اگربرای ازدواج جوانان و اشتغال آنان سرمایه گذاری کنند بخش عظیمی از این مشکلات حل خواهد شد.

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام باید حضور خود در مکه و مدینه و سرزمین وحی را حفظ کند و حق مسلم مسلمانها است که در کنار حرم نبوی و خانه خدا حضور داشته باشند و هیچ حاکمیتی نمی تواند مانع این فرصت شود.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: با توجه به اتفاقاتی که درسال های گذشته در ایام حج تمتع و سایر مناسبت ها نسبت به مسلمانان و حجاج ایرانی رخ داده است؛ نشان از این است که سعودی ها صلاحیت مدیریت این اماکن مقدسه را ندارند.

وی افزود: اگر مجموعه جهان اسلام و کشورهای اسلامی تدبیری بیاندیشند که مدیریت حج و فعالیت های فرهنگی و امورات مسلمانان در مدینه و مکه به کشورهای اسلامی به عنوان کار جمعی سپرده شود خیلی از مشکلاتی که بخاطر عدم صلاحیت ها و تدبیر نادرست پیش می آید متوقف شده  واز وقوع چالش های آینده پیشگیری می شود.

معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه ایلام با بیان اینکه از دو دیدگاه می توان به این مسئله نگریست، اظهار داشت: یک نگاه، انجام مستحب است و دوم اینکه با انجام این مناسک فرصت حضوردر سرزمین وحی و در ارتباط و تعامل با مسلمانان  است که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا در مفطع کنونی تعلیق اعزام ها به عمره، تصمیم بجایی است و لازم است اقتدار، عزت، حرمت و کرامت افراد و نظام اسلامی در این مسافرت ها رعایت شود و توسط مجریان در کشور عربستان در حد اعلا دیده شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha