پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
15

حوزه/ کتاب «تفکرات الحادی: اسلام و مدرنیته» با طرح سوالاتی پیرامون رشد اسلامگرایی در غرب و تقابل آن با لیبرالیسم، تاکید می کند که لیبرالیسم موجود، توان رویارویی با اسلامگرایی را ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انتشارات اولشتاین هاردکاور (Ullstein Hardcover) اخیرا ترجمه کتابی از اسلاوی ژیژک (Slavoj Zizek) با عنوان «تفکرات الحادی: اسلام و مدرنیته» (Blasphemische Gedanken: Islam und Moderne) را روانه بازار کتاب کرده است.

در معرفی این کتاب که توسط میشائیل آدریان (Michael Adrian) به آلمانی برگردانده شده، می خوانیم: «اسلاوی ژیژک – یکی از مهم ترین فلاسفه جهان – در این متن که بسیار مورد بحث و جدل واقع شده، سؤالات جسورانه ای را مطرح می کند که با توجه به تحولات کنونی در غرب و دنیای اسلام، بیش از هر زمان جالب توجه است. او چالش بین لیبرالیسم مداراگر و بنیادگرایی دینی را ترسیم می کند، چالشی که همچنین بین رفاه غربی و نیاز به تعالی دینی وجود دارد. بنیادگرا به مبارزه با لیبرالیزم و عطش بی پایان لذت گرایی می پردازد؛ امری که او به ارضای آن باور ندارد. اما واقعاً اسلام گرایی (اسلامیسم) چگونه سر برآورد؟ مجموعه تحولات کنونی می تواند بدان معنا باشد که یک لیبرالیسم ضعیف نمی تواند این خلأ را پر کند.»

این کتاب که عنوان اصلی اش «اسلام و مدرنیته» است، در 64 صفحه منتشر شده و با شابک ISBN-10:3550081162 و ISBN-13:978-3550081163 در دسترس علاقمندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha