پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/جامعيت علمي و ويژگي هاي خاص فردي، اجتماعي و سياسي امام(ره)، از ایشان رهبري قدرتمند و بی نظیر ساخته بود كه موفق شد با دم مسيحايي خود، جهان اسلام را جاني ديگر بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، در جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب و تاکید بر بهره برداری و استفاده از این ماه شریف، اظهار داشت: گرچه همه زمان ها مخلوق خداست ليكن برخى از آنها از شرافت و ويژگى خاصى برخوردار است و ماه رجب نیز از این ماه هاست.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل(ره)، بیان داشت: آنچه که بیشتر  مورد توجه است، وجهه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) است، اما باید توجه داشت که ایشان ذو ابعاد بودند و در همه ابعاد و نه تنها از بعد سیاسی از امتیازات ویژه ای برخوردار بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن بیان این مطلب که امام راحل از نظر علمی شخصیتی است که دارای نبوغ فوق العاده بود، افزود: تمامی دروس خارج قم تحت تاثیر درس خارج ایشان بود و استقبال پر شور و با حضور علمای برجسته تشکیل می یافت و حتی بعد از تبعید ایشان به نجف، درس خارج ایشان در آنجا هم با وجود بزرگانی مثل آیت الله خویی(ره) از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و تمامی دروس خارج نجف نیز تحت تاثیر درس خارج ایشان بود.

وی اضافه کرد: جامعيت علمي و ويژگي هاي خاص فردي، اجتماعي و سياسي امام(ره)، از ایشان رهبري قدرتمند و بی نظیر ساخته بود كه موفق شد با دم مسيحايي خود، جهان اسلام را جاني ديگر بخشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اذعان داشت: آنچه که حضرت امام(ره) را به عنوان رهبري ممتاز و بي نظير كرده بود، مجموعه اي از ويژگي هاي فردي، اجتماعي، سياسي و عرفاني ايشان بود.

وی ادامه داد: شجاعت، بي باكي و قاطعيت امام ويژگي ديگر سيره سياسي ایشان بود و شجاعت امام به حدي بود كه آن روز كه همه از بردن نام شاه، بدون آوردن پيشوند اعلي حضرت همايوني وحشت داشتند، ایشان قيام كردند و با شديدترين لحن ممكن، نيرومندترين عنصر مستكبر جامعه خويش را مخاطب ساخت.

آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: قيام حضرت امام (ره) هم از حيث نظري، هم از حيث آرماني و عملي تأثيرات و تحولات شگرف و قابل توجهي را بر جهان غرب گذارده است.

وی در ادامه افزود: امام با تمسك به ايمان قوي الهي و تمسك به سيره ائمه معصومين (ع) عناصر و شالوده هاي مديريتي را به كار گرفته و از اين اصول هرگز غفلت نمي ورزيد؛ موضوع برنامه ريزي، براي امام بسيار مهم است و در كار پيشبرد اهداف و تحقّق آرمانهاي خود، بي ترديد برنامه اي حساب شده را در پيش داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اضافه کرد: امام در طول رهبري خويش با شناخت دقيق جريانات و مسائل مختلف داخلي و خارجي ابتكار عمل را به دست گرفته و دشمنان انقلاب اسلامي را مبهوت و سردر گم کرد.

وی بیان کرد: هرچند به عظمت حضرت امام(ره) پی نبردیم، اما ایشان را زیارت کرده و به قسمتی از ابعاد شخصیتی ایشان معرفت پیدا کردیم، اما نسل جوان امام را ندیدندف باید با شخصیت والای ایشان آشنا شوند.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: ایشان مجدد شریعت بودند و اثر وجودی ایشان اگر نگوییم بیشتر از انبیاء بود، قطعا کمتر نبود.

وی با تذکر این مطلب که نه مراسم نیمه شعبان باید تحت الشعاع مراسم 14خرداد قرار گیرد و نه مراسم14خرداد تحت تاثیر مراسم نیمه شعبان، افزود: شخصیت حضرت امام بسیار والا بود به همین خاطر باید مراسمی در شان ایشان برگزار کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان افزود: مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) علاوه از بعد تجلیل و گرامیداشت یاد ایشان، بعد تبلیغی و سیاسی ویژه ای دارد و حامل پیام مهمی به جهانیان است که ملت مسلمان و قهرمان ایران وفا دار و پیرو آرمان ها و اهداف ایشان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha