چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
15

حوزه/ رویکرد نظام آموزش و پرورش که با تبعیت از اروپا پایه گذاری شده، دانش محور است و به تربیت توجهی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش استانی کمیته همکاری های حوز علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان، در محل سالن طلائیه اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز با حضور حجج اسلام والمسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه استان، رؤسای ادارات آموزش و پرورش، مدیران مدارس علمیه و تبلیغات اسلامی استان خوزستان برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، رئیس کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان در این همایش به برگزاری دوره های مختلف ویژه دانش آموزان و معلمان اشاره کرد و گفت: دوره هایی متناسب با هر منطقه با حضور اساتید برجسته سال گذشته برگزار شد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به برگزاری دوره های مختلف از سال 90 تا 93، افزود: در مجموع 17 هزار معلم تحت پوشش این طرح ها قرار گرفتند که از این تعداد 50 درصد از آن ها دوره تحکیم مبانی اعتقادی و ولایت را گذرانده اند.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول یکی دیگر از بخش های این مراسم بود که به ارایه برنامه های انجام شده در دزفول پرداخت و با بیان این که این شهرستان رتبه دوم از نظر جمعیت دانش آموز را در استان خوزستان به خود اختصاص داده، گفت: بر این اساس، دفتر امام جمعه و حوزه علمیه این شهرستان محور فعالیت های خود را برای دانش آموزان قرار داده و تا کنون برنامه های جامعی را برای این قشر حساس جامعه انجام داده است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان نیز در بخش دیگری از این همایش، استمرار و تربیت نسلی صالح و نیکو را از وظایف مراکز آموزشی از جمله حوزه علمیه و آموزش و پرورش دانست و افزود: حوزه های علمیه افزون بر شناخت محتوا و شیوه های فرهنگی صحیح ، باید به مقابله با کارهای ضد فرهنگی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این همایش بر ضرورت همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش تأکید کرد وگفت: رویکرد نظام آموزش و پرورش که با تبعیت از اروپا پایه گذاری شده، دانش محور است و به تربیت توجهی ندارد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: تعلیم بدون توجه به تربیت و تنها تکیه بر دانش محوری خلاف اسلام است.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم، ائمه جمعه و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان های شوش، سوسنگرد، هندیجان، مسجدسلیمان، لالی، خرمشهر، آبادان، کارون و اندیمشک به عنوان کمیته های برتر در استان خوزستان تقدیر شدند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha