جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله احمد بهشتی

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت توجه جدی به اقتصاد مقاومتی و مشکلات فرهنگی گفت: با شعار دادن، فرهنگ و اقتصاد سروسامان نمی یابد.

آیت الله احمد بهشتی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که نباید در شرایط فعلی از اقتصاد مقاومتی غافل شویم، اظهارداشت: متاسفانه در سال گذشته که به عنوان اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده بود، آنطور که باید در این عرصه کاری انجام نشد.

وی، توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی را نیاز کشور دانست و افزود: در خصوص اقتصاد مقاومتی، ابتدا باید ساز و کار مشخصی در کشور طراحی گردد، در این میان مجلس نقش اساس را برعهده دارد، چرا که اگر امور مربوط به اقتصاد مقاومتی قانونی نشود، دولت هم به شعار بسنده خواهد کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در ابعاد دیگر جامعه هم در زمینه اقصاد مقاومتی تنها به شعار بسنده شده و قدم عملی برای نهادینه کردن این مهم در کشور  انجام نشده است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در زمینه فرهنگ هم که  مطالبه رهبر معظم انقلاب در سالیان متوالی بوده و سال گذشته هم به همین نام نامگذاری شده بود، ولی چون ساز و کار قانونی نداشت، اقدام در خور توجهی انجام نشد، لذا برای این دو اصل ارزشمند و مهم باید خط سیر قانونی تعریف گردد.

وی با بیان اینکه دولت باید متکی به قانون باشد، به تبیین قوانین فرهنگی در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات خوبی در زمینه فرهنگی داده، اما چون ضمانت اجرایی ندارند، لذا تاکنون برخی از قوانین مهم آن اجرا نشده است، بنابراین مسئله مهم در این زمینه، قانون مند شدن است.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha