پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 348172
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
12

حوزه/ از جمله انتشارات موسسه دارالحدیث در سال جدید می توان به انتشار کتاب «از قرآن بیشتر بدانیم» نوشته مهدی خسروی سرشکی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این کتاب با بهره گرفتن از کتاب چهارجلدی «شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث» به ۱۱۴ پرسش درباره قرآن و موضوعات وابسته به آن، پاسخ کوتاه و کامل داده و به برخی احادیث مربوط نیز اشاره داشته است.

همچنین ۲۵ پژوهش به تناسب موضوعات قرآنی و مطرح شده در کتاب ارائه گردیده و در پایان ۱۰ فهرست با عناوین آیات، اشعار، زمان‌ها، غریب الحدیث، ادیان، فرقه‌ها و مذاهب، منابع و مأخذ درج شده است.

این کتاب از ۷ بخش که عبارت است از مبانی شناخت قرآن، برکات قرآن، ویژگی‌های قرآن، یاد دادن و یاد گرفتن قرآن، تلاوت قرآن، تفسیر قرآن و روش تبلیغ در قرآن، تشکیل شده است.

درباره اعجاز علمی قرآن و اشاره آن به اسرار آفرینش آثار زیادی منتشر شده است، برخی از موارد اعجاز علمی قرآن عبارتند از حرکت زمین، جفت بودن گیاهان و رستنی‌ها، جفت بودن همه آفریده‌ها، قانون جاذبه، اسرار آفرینش کوه‌ها، پیدایش گیتی، وجود حیات در دیگر ستارگان در بخشی از این کتاب آمده است.

چاپ اول کتاب «از قرآن بیشتر بدانیم» با شمارگان هزار جلد در ۱۷۶ صفحه جلد نرم یا شومیز با تلاش اداره تدوین متون معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث به تازگی منتشر شده است.

این کتاب برگرفته از کتاب چهارجلدی«شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث» (در ۴ جلد) نوشته محمد محمدی ری‌شهری و جمعی از پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث است که در مرداد ماه سال ۹۱ در نمایشگاه قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

در کتاب «شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث» به آیات قرآنی «بالغ بر هزار آیه» و حدود هزار و ۸۰۰ حدیث استناد شده، ضمن آن که ترجمه آیات و احادیث نیز ارائه گردیده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha