پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ قاووق گفت: اتفاقات این روزها نشان داد عربستان فقط در برابر اسراییلی ها کشور اعتدال و صلح و صفا است، اما در برابر مردم یمن کشور تجاوز است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ نبیل قاووق، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم هفتمین روز شهادت شهید خلیل حسین جابر تاکید کرد: تجاوز به یمن پرده ها را کنار زده و برای همه روشن شد عربستان و آمریکا مردم یمن را به جرم اینکه با مدارس تکفیری عربستان و سم پاشی های آنها در صعده و صنعا و استان های دیگر مخالفت کردند به خاک و خون می کشد.

وی افزود: پرده زمانی از واقعیت کنار رفت که هواپیماهای عربستان کمک های خود را از طریق محموله های چتری برای پایگاه های تکفیری ها ارسال کرد و همین هواپیماها مواضع ارتش یمن و کمیته های مردمی را بمباران کردند تا مانع پیشرفت آنها شوند و این اقدامات چهره عربستان را در حمایت از داعش نمایان کرد.

شیخ قاووق گفت: جنایت های عربستان در یمن از جنایت های صهیونیست ها در فلسطین بیشتر است، زیرا این تجاوزها به مراتب فجیع تر از تجاوز اسراییلی ها به غزه است و این جنایت ها از سوی کشوری انجام می شود که خود را کشور خیر و اعتدال می داند، اما اتفاقات این روزها نشان داد عربستان فقط در برابر اسراییلی ها کشور اعتدال و صلح و صفا است، اما در برابر مردم یمن نماد تجاوز است.

وی افزود: اهداف عربستان در تجاوز به یمن همان اهدافی است که به خاطر آن آتش جنگ سوریه و عراق را برافروخته کردند، آنها خانه ها و مراکز و زیرساخت های این کشورها را هدف قرار می دهند تا این کشورها ضعیف و تحت سلطه بمانند.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: اکنون پس از 24 روز از تجاوز عربستان به یمن، این تجاوز ثمری برای عربستان نداشته مگر کشتن کودکان و قتل عام شهروندان بی گناه و اینها صحنه هایی است که پرده از چهره کریه نظام سعودی کنار زده است.

ارزیابی اشتباه عربستان از حزب الله

وی خاطر نشان کرد کسانی که امروز تجاوز به یمن را به راه انداخته اند در ارزیابی خود از حزب الله نیز دچار اشتباه شده اند و گمان کرده اند می توانند ما را بی طرف و ساکت نگاه دارند، اما نمی دانند ما از تهدیدهای آنها هراسی نداریم. عربستان می تواند با اموال خود کشورهای دیگر و شورای امنیت و رؤسای جمهور و فرماندهان برخی کشورها را بخرد، اما هیچ گاه نمی تواند سکوت حزب الله را بخرد. عربستان می تواند شخصیت ها و فعالان و علمای کشورهای عربی را تهدید کند، اما هرگز نمی تواند مقاومت را تهدید کند، ما از تهدیدها نمی ترسیم، حزب الله جایگاه مؤثری در معادلات منطقه دارد. مشکل آنها این است که از سخنان فرمانده مقاومت سید حسن نصرالله و تاثیرات سخنان ایشان در جهان عرب هراس دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha