جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توسعه علمی

حوزه/ مهم‏ترین نیازهای جامعه اسلامی امروز توسعه علمی برای حفظ و توسعه اسلام در جهت ساختن تمدن اسلامی است که الگوی آن بدون تردید امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند که در واقع پدر علم و دانش اسلامی به اذعان پیامبر اکرم(ص)، می باشند.

فاطمه گندمکار، کارشناس و پژوهشگر دینی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در كاشان، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رجب، اظهارداشت: از آنجایی که وجود انسان از قوا و شئون پایین و حیوانی تا شئون انسانی و عالی را در بر می گیرد، لذا ممکن است به دلیل غفلت، بیشتر به شئون پست خود توجه کند، به همین خاطر خداوند در این ماه به دفاع از بخش انسانی و عالی انسان می آید.

این کارشناس دینی اظهار داشت: در شعبان هم این محبت تداوم می یابد تا ماه رمضان از راه فرارسد و خداوند در این ماه به کمک بخش انسانی می آید.

گندمکار افزود: می توان گفت ماه رجب، شروع ماه عسل شئون انسانی است و با تداوم آن، شیرینی این عسل در ماه رمضان به اوج می رسد.

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به روایاتی در خصوص فضیلت ماه رجب، خاطر نشان کرد: ماه رجب، یک شرافت زمانی و مکانی دارد، دنیا به منزله رحم برای انسان است که به هر میزان در این حجم رشد کند به همان میزان در روز قیامت آثار آن را مشاهده می‌کند.

این کارشناس و مبلغه دینی ، در بخش دیگری از سخنانش با تبریک میلاد امام محمد باقر(ع)، خاطر نشان کرد: خداوند علم را به وسیله امام باقر(ع) به بشر هدیه داد تا بشر را از جهل محض رهایی دهد و تا زندگی انسان در مسیر هدایت الهی قرار گیرد.

وی افزود: امروز از مهم‏ترین نیازهای جامعه اسلامی، توسعه علمی برای حفظ و توسعه اسلام در جهت ساختن تمدن اسلامی است که الگوی آن بدون تردید امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند.

این کارشناس دینی خاطر نشان کرد: زندگی پرنور و برکت حضرت باقر(ع)، سراسر دانش و ارزش بود و از همین روی باقر العلوم(ع) یعنی شکافنده دشواری‌های دانش و گشاینده پیچیدگی‌های معرفت نامیده شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha