پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نعیم آبادی

برای مقابله با ترفندهای استکبار جهانی هیچ کانونی بهتر از حوزه وجود ندارد و حفظ، تربیت و معرفی حوزه های علمیه تکلیف اساسی ما می باشد چرا که زبان حوزه زبان قرآن و زبان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، آیت الله نعیم آبادی،امروز در نشست اساتید حوزه  برادران و خواهران، ضمن گرامی داشت ماه رجب به بیان برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و عنوان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی تاسیس حوزه های علیمه خوهران و توسعه حوزه های علمیه برادران است.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیت در زمان طاغوت در فضای محصور به سر می‌برد تصریح کرد: با تحمل  همه سختی‌ها و فشارهای تحمیلی از سوی رژیم طاغوت، سرانجام پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حوزه توسعه پیدا کرد و مسئولیت‌های سنگین‌تری بر دوش حوزه‌های علمیه و حوزویان قرار گرفت.

امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: بسیاری از مدارس و حوزه‌های علمیه و به خصوص برای طلاب خواهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شدند که این از جمله برکات این پیروزی عظیم و همچنین نشان دهنده نظام ارزش‌گذاری اسلام برای زن و تحصیل وی است.

نماینده مقام معظم رهبری در هرمزگان ادامه داد: بحمدالله امروز به برکت انقلاب اسلامی در سراسر هرمزگان نیز حوزه علمیه تاسیس شده است و از همین مناطق شاهد پرورش اساتید بودیم.

آیت الله نعیم آبادی،حوزه را امید حضرت ولی عصر(عج) توصیف و پرچم داران مذهب دانست و افزود: حوزه های علمیه به صلابت گذشته برای حفظ آرمان های دین اسلام و همچنین انقلاب اسلامی هم چنان پیشتاز هستند.

وی، تقویت حوزه های علمیه را برای تعالی جامعه یک ضرورت دانست و ابراز داشت: رهبری عزیز و هم چنین مراجع بزرگ دیگر که نقش بسزایی در حفظ دین داشتند در واقع از محصولات حوزه هستند.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نقش مهم و موثری در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشتند، اظهار داشت: آگاهی‌بخشی به مردم و هدایت آنان برای ساختن جامعه‌ای مستقل و بدون وابستگی به بیگانگان و دشمنان از جمله وظایف مهم روحانیون در زمان طاغوت بوده است.

وی تصریح کرد: برای مقابله با ترفندهای استکبار جهانی هیچ کانونی بهتر از حوزه وجود ندارد و حفظ، تربیت و معرفی  حوزه های علمیه تکلیف اساسی ما می باشد چرا که زبان حوزه زبان قرآن و زبان اسلام است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha