سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام باطنی

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: به خواست خداوند سبحان مردم یمن پیروز خواهند شد و اقدامات اخیر حکام سعودی نیز زمینه سقوطشان را فراهم خواهد کرد، تجاوز عربستان به يمن، مايه شرم و ننگ جهان است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، در حاشيه راهپيمايي طلاب و روحانيون  اصفهان عليه جنايات آل سعود، اظهار داشت: یکی از مشکلات و گرفتاری های امت اسلامی در دوره معاصر ابتلا به حکام خودکامه، وابسته و سرسپرده قدرت های استکباری است.

وی ادامه داد: مصداق بارز این خودکامگی در حکومت پادشاهی عربستان است که طی سال های اخیر عامل سر تا پا گوش جریان استکباری و سیاست های قدرت های بزرگ در کشورهای اسلامی است.

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که حکومت پادشاهی عربستان با تفکر وهابیت شکل گرفته، تصریح کرد: متاسفانه حرمین شریفه در انحصار و تصرف آل سعود قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: آل سعود در بندبند امور به صورت فرقه ای با امت اسلامی برخورد می کنند و همین امر باعث ایجاد تفرقه و جدایی در امت اسلامی شده است.

حجت الاسلام  باطنی تاکید کرد: گرفتاری های تحمیلی قدرت های بزرگ از بیرون جهان اسلام و گرفتاری حکام وابسته و جریانان های داخلی امت اسلامی سبب این تفرقه افکنی ها شده است.

وی بیان داشت: سیاستی که آمریکا و اروپا برای خاورمیانه و کشورهای اسلامی می خواستند با ورود مستقیم به ان دست پیدا کنند امروز از طریق آل سعود، با قدرت مالی و نفوذ این خاندان در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اسلامی، دیگر این سیاست ها را پیاده می کنند.

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اینکه این سیاست ها اهدافی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبالش هستند، گفت: اهداف استکبار به منظور جلوگیری از بیداری اسلامی کشورهای اسلامی است که متاسفانه امروز آل سعود عامل مستقیم آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی موضوع یمن را یکی از مسائل شرم آور امت اسلامی عنوان کرد و افزود: یمن کشوری با وسعت پهناور و با پیشینه و تمدنی تاریخ ساز دارای ریشه دینی و اسلامی است که همواره مورد توجه قرار گرفته و مردم این کشور برای اینکه روی پای خود بایستند، انقلابی با شکوه و عزت مندی را آغاز کردند، اما متاسفانه این انقلاب توسط جریان وابسته به حکام سعودی و شیوخ حاشیه خلیج فارس بین راه مصادره شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha