جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: حوزه علمیه قم باید محصولاتی تولید کند و مثل روندی که مراجع عظام تقلید ایجاد کردند، مسیر علمی در جهان تشیع را متحول کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد  فرخ فال در دومین جشنواره علامه حلی استان قم، که پیش از ظهر امروز در مدرسه عالی دارالشفا برگزارش شد، گفت: پژوهش های صورت گرفته در دو حوزه علمیه خواهران و برادران استان قم بیش از 100 درصده بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: دریافت 1340اثر از طلاب حوزوی بسیار مبارک است زیرا طلاب جوان ما در حوزه علمیه قم رشد بسیار مطلوبی در عرصه تولید مقالات علمی داشته اند.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی استان قم گفت: تلاش های فعالان عرصه پژوهش حوزه در این عرصه قابل تقدیر است ولی انتظاری که از حوزه علمیه قم به عنوان قطب علمی جهان تشیع می رود بسیار بالاست.

وی اظهارکرد: رسیدن به این جایگاه بسیار سخت است، زیرا حوزه علمیه قم باید تولیداتی داشته باشد که مثل روندی که مراجع عظام ایجاد کردند مسیر علمی در جهان تشیع را متحول کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال بیان کرد: طلاب و مدیران علمی و آموزشی حوزه باید با درک این شرایط و برای رسیدن به الگو و جایگاه اصلی قم در جهان اسلام تلاش خود را روز افزون کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha