شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
1

حوزه/ دبیر دومین جشنواره علامه حلی استان قم از رشد 100درصدی حضور طلاب،در جشنوازه علامه حلی خبرداد و گفت: حضور آثار بالای طلاب بیانگر جهش پژوهشی حوزه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حجامی دبیر دومین جشنواره علامه حلی استان قم امروز دراین مراسم، گفت: تعداد شرکت کنندگان در این همایش نسبت به تازگی  آن بسیار مطلوب است.

وی افزود: در این جشنواره در حوزه علمیه برادران شاهد جهش مثبتی بودیم که در آن  1300 نفر از برادران در سایت ثبت نام کرده بودند که 1042 اثر از برادران ارسال شد که در این عرصه شاهد رشد 75 درصدی نسبت به دوره گذشته بودیم.

دبیر جشنواره علامه حلی استان قم بیان کرد: تعداد آثار واصله به این همایش از سوی خواهران طلبه 292 اثر بود که نسبت به سال گذشته 17درصد رشد داشته است.

وی گفت: در این دوره از برادران 9نفر برگزیده شدند و  28نفر رتبه سوم را به دست آوردند؛ از آنجایی که این جشنواره ترویجی و پژوهشی است 32نفر را شایسته تقدیر اعلام کردیم.

حجت الاسلام حجامی بیان کرد: از میان شرکت کنندگان طلبه در بخش خواهران سه نفر رتبه سوم کسب کردند و هفت نفر شایسته تقدیر و 24نفر در مدارس تجلیل و تقدیر شدند.

وی گفت: شرکت مدارس نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشته است؛ در این رابطه مدرسه کرمانی ها با 142 اثر بیشترین حضور و مدرسه معصومیه با 99اثر و مدرسه علوی با 60اثر بیشترین حضور را داشته اند.

حجت الاسلام حجامی بیان کرد: از بین آثاری که برای جشنواره ارسال شده 438اثر به ارزیابی تفصیلی اول راه پیدا کردند؛ از این میان 255اثر به مرحله دوم راه یافته که 35اثر برگزیده شده و 34 اثر برتر شدند.

وی گفت: گروه کلام با 21 برگزیده و شایسته تقدیر بیشترین و ادبیات عرب با یک اثر کمترین اثر در جشنواره حضور داشتند؛ با وجود اینکه حوزه خواهران با جشنواره علامه حلی رابطه خوبی دارند ولی نتوانستیم با مسئولین جامعه الزهرا ارتباطی برقرار کنیم و در مقابل هزینه ارزیابی و جوایزی که متعلق به جامعة الزهرا و جامعة المصطفی بود برعهده گرفتند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha