جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: برخی از بانوان طلبه در شهرها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند و فرهنگ دینی یک شهر را متحول می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلیددر دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، در سخنانی اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران را مثبت و مفید خواند و گفتند: بنده از ابتدا در تشکیل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مشارکت داشته‌ام.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه برخی از بانوان طلبه در شهرها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند، افزودند: برخی از آنها شهری را متحول می‌کنند.

این مرجع تقلید بیان داشتند: باید بانوان طلبه بعد از تحصیل کارایی داشته باشند و صرفا به اخذ مدرک و خودسازی اکتفا نکنند. آنان باید در دیگرسازی نیز فعال باشند.

ایشان  ادامه دادند: بانوان طلبه در مدارس، شریعت و عقاید را تدریس کنند یا مجالس تبلیغی دایر کرده و وارد فرهنگ جامعه شوند تا جامعه از آنها استفاده کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه کیفیت و مدت تحصیل حوزوی بانوان باید متفاوت از برادران باشد، گفتند: برادران برای تحصیل فراغت بیشتری دارند، اما خواهران همیشه نمی‌توانند محصل باشند.

معظم له با بیان اینکه باید از تبلیغ بانوان استفاده شود، اظهار کردند: بانوان طلبه باید از منابع مفید مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه استفاده کنند تا «رسولا من انفسهم» باشند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha