سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نماز جمعه

تداوم محکومیت جنایات بی شرمانه آل سعود علیه مردم مظلوم یمن در کنار تاکید بر لزوم هوشیاری و مراقبت در مذاکرات هسته ای در قبال فریبکاری و بدعهدی دشمنان ، این هفته نیز محور اصلی سخنان امامان جمعه کشور در خطبه هایشان بود.

اشاره؛

تداوم محکومیت جنایات بی شرمانه آل سعود علیه مردم مظلوم یمن در کنار تاکید بر لزوم هوشیاری و مراقبت در مذاکرات هسته ای در قبال فریبکاری و بدعهدی دشمنان ، این هفته نیز محور اصلی سخنان امامان جمعه کشور در خطبه هایشان بود.

در این میان البته خطبای جمعه، اشاراتی نیز به برخی مناسبت های ملی همچون سالروز شکست آمریکا در طبس، روز ملی شوراها و البته مناسبت های مذهبی همچون ولادت های امامان معصوم (ع) در ماه رجب به خصوص مراسم معنوی اعتکاف داشتند.

*خادم الحرمینی که هیچ تعهدی به اسلام ندارد

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، حمله آل سعود به یمن را یک شکست سیاسی و ذلت جهانی برای این کشور برشمرد و گفت: کشوری که خود را خادم الحرمین می داند معلوم می شود که هیچ تعهدی به دین اسلام ندارد.

وی همچنین افزود: یک ملت به جرم آنکه می خواهد تحت سلطه هیچکس نباشد باید زیر بمب های مخرب، آتشزا و مرگبار قرار گیرد ؟ این  اشتباه و ظلم عظیمی که عربستان سعودی کرد برای او خسارت صد در صد بود.

*آل سعود، رهروی آل یهود

خطیب جمعه مشهد نیز با اشاره به شکست عربستان در یمن اظهار داشت: آنها در این جنگ یک کپی از اسرائیل را در یمن نشان دادند، در دنیای اسلام حکومت سعوی خادمین حرمین شریفین و متولی بقاع متبرکه مورد توجه اسلام بوده اما امروز آنها به یک طاغوت درنده بی رحم تبدیل شده اند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: آیا آنها توانستند یکی از عملیات انصارالله را متوقف کنند؟ در هنگامی که  بمباران آل سعود با بیشترین حجم در حال انجام بود، انصارالله در حال پیش روی بود.

*اندکی از برکات جنگ علیه یمن

آیت الله حسینی بوشهری نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به برکات جنگ یمن برای مردم این کشور گفت: ایجاد وحدت و همبستگی برای مردم یمن و پاکسازی مناطق آلوده و افزایش قدرت چانه زنی انصارالله از جمله برکات این جنگ برای یمنی‌ها بود.

وی تأکید کرد: در جریان حمله عربستان سعودی به یمن بار دیگر اثبات شد که سازمان‌های بین اللملی همچنان طرفدار ظالم هستند و از مظلومان حمایت نمی‌کنند.

*با مذاکره، فریبکاری آمریکا را به دنیا نشان می دهیم

خطیب جمعه رشت با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات گروه هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار کرد: اوباما رئیس جمهور آمریکا در مذاکرات رفتاری دوگانه دارد.

آیت‌الله  قربانی همچنین به حیله‌گری آمریکا در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: ایران مذاکره می‌کند تا به دنیا نشان دهد آمریکا مکار و فریبکار است.

*همه تحریم ها یکباره باید لغو شوند

امام جمعه ساری نیز به روند برگزاری مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: مذاکرهکنندگان برای سربلندی ایران تلاش زیادی انجام می‌دهند و کار سختی را در پیش دارند، آنها با افراد بدعهدی در پای میز مذاکره حاضر می‌شوند که تنها به فکر حفظ منافع خود هستند؛ در توافق هسته‌ای باید تدابیری اندیشیده شود که همه تحریم‌ها لغو و حقوق هسته‌ای مردم ایران به رسمیت شناخته شود.

*آمریکایی ها نیاز به مذاکره دارند

آیت الله طبرسی با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر برای برون‌رفت از مشکلات جهانی و منطقه‌ای نیاز به مذاکره با ایران دارد، خاطرنشان کرد: ایران مانند برخی از کشورهای اطراف منطقه نیست که با حمله نظامی، تهدید و تحریم بخواهد از اهداف خویش دست بکشد؛ گزینه‌های روی میز آمریکا علیه ملت ایران در طول تاریخ مشخص شد که منجر به رسوایی و شکست خودش می‌شود.

*نیاز به مدیریت جامع مهم ترین آبراه جهان

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری ، امام جمعه بوشهر با اشاره به 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس بیان داشت: آینده جهان بستگی عمیقی به مدیریت خلیج فارس دارد چرا که از نظر سیاسی،‌فرهنگی و اقتصادی مهمترین آبراه جهان است. خلیج فارس همیشه دستخوش بحران‌های مختلف بوده لذا برای مدیریت جامع خلیج فارس یک برنامه مدون باید داشته باشیم چرا که استکبار هم طمع زیادی به خلیج فارس دارد.

*عنایات الهی در ماجرای طبس را نادیده نگیریم

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در جمع نمازگزاران شیرازی با اشاره به 5 اردیبهشت سالروز شکست نظامی آمریکا در واقعه طبس گفت: پنجم اردیبهشت‌ماه همه‌ساله یادآور خاطره حمله نظامی امریکا به صحرای طبس برای نجات جاسوس‌های جاسوس خانه است و آن شکست مفتضحانه‌ای که توسط شن‌های بیابان و طیر ابابیل بر لشکر نمرود زمان وارد شد.

وی افزود: آمریکا آن‌قدر از این شکست متأثر بوده‌اند و هستند که بعد از 30 و چند سال هنوز ذائقه تلخ شکست طبس در فکر و اندیشه دولتمردان آمریکا باقی و پایدار است و این نشان می‌دهد تا ما درراه خدا هستیم، مقاومت توأم با بصیرت همراه با اخلاص حول محور ولایت شعار ما و کار و فعالیت ما بوده و هست این عنایات الهی هم شامل حال ماست .

*اهمیت شوراها در نظام جمهوری اسلامی

خطیب جمعه زنجان ضمن گرامیداشت 9 اردیبهشت به عنوان روز شوراها گفت: اساس نظام اسلامی، اسلامیت و جمهوریت است که حضور و تصمیمگیری مردم در عرصههای مختلف این اساس را ترسیم میکند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین با بیان اینکه شوراها رابط بین مردم و مسئولان هستند، افزود: اساس مردم‌سالاری دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا نمود دارد.

*هیچ ابهامی در مذاکرات نباید باقی بماند

آیت الله علما در نماز جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه مذاکره‌کنندگان کشورمان باید در روند مذاکرات هوشیار و مراقب باشند، گفت: نباید جای هیچ تردید و ابهامی باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه خوی آمریکا سبعیت و زیاده‌خواهی است، بیان داشت: هیئت مذاکره‌کننده کشورمان باید بسیار مراقب ترفندهای طرف مقابل باشند و لذا باید از نظرات متخصصان در موضوعات مختلف و مسائل فنی بهره گرفت و جای هیچ تردیدی باقی نماند.

*غربی ها حق بازدید از مراکز نظامی ما را ندارند

امام جمعه ارومیه با تاکید بر این که بازدید از تجهیزات نظامی یک امر امنیتی است و غربیها حق انجام این کار را ندارند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری صراحتا فرمودند که غربیها حق ندارند از تجهیزات و پادگان‌های نظامی ایران بازدید کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: اگر به اسم بازرسی و اعتمادسازی و ... بخواهند از توان نظامی کشور ما سر در بیاورند، اولین اقدامی که دولت‏های غربی و دشمنان اسلام علیه ما میکنند مورد هدف قرار دادن تمام پایگاهها و تجهیزات نظامی ما است تا ما را به سادگی فلج کرده و چون دیگر کشورها راحت از پا بیاندازند.

*ارتقای توان دفاعی ایران توقف ناپذیر است

آیت الله مجتهد شبستری نیز در جمع نمازگزاران جمعه تبریز با بیان اینکه افزایش توان دفاعی ایران به بهانه مذاکرات هسته‌ای به هیچ عنوان متوقف نمی‌شود، گفت: ایران هرگز اجازه نمی‌دهد بیگانگان در مسائل امنیتی و نظامی ما نظارت و دخالت داشته باشند.

وی به فرمایش فرمانده کل قوا مبنی بر اینکه آمادگی‌های نظامی و دفاعی خود را روز به‌روز افزایش دهید و این یک دستورالعمل رسمی است اشاره کرد و گفت: ایران در مقابل هرگونه تعرض مقتدرانه از خود دفاع می‌کند.

*تیم مذاکره کننده هسته ای مورد اعتماد است

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، امام جمعه اراک با بیان این که تیم مذاکره‌کننده هسته ای از حمایت همه‌جانبه مردم ایران برخوردار است، اظهار داشت: امیدواریم تیم مذاکره کننده ایران با 5+1 با قاطعیت و شجاعت به خواسته‌های به حق ملت برسند و طلسم تحریم‌ها و تبلیغات علیه ایران شکسته شود.

*از برکات رجب و اعتکاف غافل نشویم

امام جمعه شهرکرد نیز با اشاره به مناسبت های مذهبی ماه رجب به ویژه ولادت امام جواد(ع) و امام علی(ع) و نیز مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا از این بستر و ظرفیت عظیم ماه رجب به خصوص مراسم اعتکاف نهایت بهره برداری را جهت خودسازی و بهبود فضای اخلاقی و دینی جامعه داشته باشیم.

*جوان ها حضور باشکوهی در اعتکاف داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین نکونام همچنین بر لزوم حضور هر چه باشکوه تر آحاد مردم به خصوص نسل جوان در مساجد برای اجرای مراسم معنوی اعتکاف تاکید کرد و گفت: بی شک حضور جوانان در این مراسم جلوه خاصی به اعتکاف می بخشد و آن ها را در طول یکسال بیمه می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha