جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز گفت: اگر خدایی ناکرده عزت و امنیت حجاج ذره ای مورد خدشه قرار گیرد، باید از اعزام عمره جلوگیری کرد تا زمانی که دولت عربستان بتواند امنیت کامل حجاج ایرانی را تضمین کند.

حجت الاسلام  والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به حملات عربستان به یمن، اظهار داشت: حکومت عربستان از سال ها سلطه ای همه جانبه چه در مسایل سیاسی، اقتصادی و چه در زمینه فرهنگی و اجتماعی بر کشور یمن داشت، اما پس از بیداری اسلامی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس رخ داد، یمنی ها بیدار شده و ضمن پیوستن به این قیام، خواستار استقلال کامل کشور خویش شدند؛ از این رو حکومت عربستان اقدام به حمله برای بازگرداندن سلطه خویش کرد.

امام جمعه موقت اهواز افزود: در این تجاوزات، نه تنها عربستان، بلکه بیشتر حکومت های فاسد همچون اردن، مصر و قطر با آل سعود همراه شده و به مقابله با خیزش بیداری اسلامی پرداختند، چرا که آنها می دانستند اگر قادر به کنترل مردم یمن نباشند و مردم این کشور مستقل شوند، امنیت آنها در کل منطقه از بین بخواهد رفت.

وی با تأکید بر این که پیروزی از آن یمن است، ابرازداشت: به یقین عربستان هیچ گاه به اهداف پلید خود نخواهد رسید و بینی آل سعود إن شاءالله در آینده ای نزدیک به خاک مالیده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با بیان این که هرگونه دخالت خارجی در مسأله یمن محکوم است، گفت: سرنوشت مردم یمن باید به دست خود آنها تعیین شود و این مردم هستند که باید انتخاب کنند که خواهان چه نوع حکومتی هستند و ایران نیز به عنوان حامی کشورهای مستضعف، همواره بر این نکته پافشاری کرده و خواهد کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه آن دسته از کشورهایی که همواره دم از حقوق بشر می زنند، امروز همچون گذشته نیز بر خلاف شعارهای پوشالیشان عمل کرده و کمک های بیشماری را برای پابرجا نگه داشتن سلطه متحدانش انجام می دهند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه فرودگاه جده، گفت: این اتفاق بیانگر آن است که آنها عاری از هرگونه اخلاق و تدین و باور به اسلام راستین هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که باید امنیت حجاج در هر شرایطی حفظ شود، در خصوص تعطیلی سفر عمره، گفت: اگر خدایی ناکرده عزت و امنیت حجاج ذره ای مورد خدشه قرار گیرد، باید از اعزام مردم جلوگیری کرد تا زمانی که دولت عربستان بتواند امنیت کامل حجاج ایرانی را تضمین کند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha