جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
12

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: ما شاهد شکست سخت عربستان و تسلط انصارالله و ارتش یمن و کمیته های مردمی بر اکثر مناطق یمن هستیم و هرچقدر که این معرکه طولانی تر شود زیان عربستان نیز بیشتر خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم جشن تکلیف مداری دخترانه المهدی گفت: هر سرزمین و کشوری مرز های خود را دارد و این ملت آن کشور هستند که باید نظام سیاسی و روش زندگی خود را انتخاب کنند، اما امروز شاهد بدعت ال سعود در تجاوز به یمن به بهانه دفاع از عربستان هستیم. آیا این معقول است که عربستان مردم یمن را بکشد و ادعا کند از آنها حمایت می کند؟ چگونه می شود با کشتن یک ملت از آنها حمایت کرد؟ چگونه عربستان به فکر بازگرداندن عبدربه منصور هادی به یمن است در حالی که وی دیگر گروهی در داخل یمن ندارد.

وی افزود: ما شاهد شکست سخت عربستان و تسلط انصارالله و ارتش یمن و کمیته های مردمی بر اکثر مناطق یمن هستیم و هرچقدر که این معرکه طولانی تر شود زیان عربستان نیز بیشتر خواهد بود.

جانشین دبیر کل حزب الله گفت: بهترین راه حل بحران یمن راه حل سیاسی است وگرنه چه تفاوتی میان تجاوز اسرائیل به غزه و تجاوز عربستان به یمن وجود خواهد داشت؟

وی خطاب به کسانی که بر طبل "عاصفة الحزم" می کویند گفت: دیگر شکست عربستان نمایان شده و کسانی که بر این طبل ها می کوبند سرانجامی جز شکست و ندامت ندارند و مایه تاسف است که آنها ادعا می کنند که به فکر کشورهای عرب هستند، اما اقدام آنها به گونه ای است که موجب کشتار مردم عرب و مسلمان یمن است.

شیخ نعیم قاسم در مورد اوضاع داخلی لبنان نیز گفت: به کسانی که برای انتخابات ریاست جمهوری منتظر نتیجه تحولات منطقه هستند می گوییم: انتخابات مورد نظر شما بسیار دیر رخ خواهد داد، زیرا نتیجه تحولات منطقه به سود شما نخواهد بود و تنها راه پیش روی لبنان ها توافق است.

وی افزود: ما گزینه خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرده ایم، اما گروه 14 مارس منتظر برای پرداختن به انتخاب ریاست جمهوری منتظر اوامر عربستان هستند و بر این اساس این گروه برای انتخاب ریاست جمهور لبنان به اتفاقات واهی دل بسته اند که هرگز رخ نخواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha