چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام بلک ، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: برنامه های ویژه ای در راستای استفاده از ظرفیت های طلاب و روحانیون برای عمق بخشی محتوایی به آیین های معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی براین که «اعتکاف از رویش های انقلاب است»، اظهار داشت: اعتکاف و فضای حاکم بر آن، خاستگاه و محفلی برای نیروهای متعهد و پایبند به ارزش های انقلاب است.

وی با بیان این که جوانان و نوجوانان اکثر مخاطبان و شرکت کنندگان مراسم معنوی اعتکاف را تشکیل می دهند، گفت: نقش دانشگاه ها در احیای سنت حسنه اعتکاف بسیار مؤثر است و اجرای مراسم اعتکاف در دانشگاه ها تأثیر بسزایی در ارتقاء روحیه معنوی فضای دانشگاه خواهد داشت.

حجت الاسلام بلک با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۲۰ مسجد دانشگاه های استان خوزستان، اظهار داشت: شرکت در مراسم معنوی اعتکاف سبب تقویت روح عبادی و معنوی انسان می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که ایام البیض فرصت مناسبی برای مرور اعمال و گذشته خود است، اظهار داشت: آگاهی عمیق و بصیرت و اندیشه در دین، رمز ارزشمندی کارها و عبادات است و بدون آن، عمل فاقد ارزش لازم است.

وی به آیات و روایات پیرامون سنت حسنه اعتکاف اشاره کرد و افزود: ارزش اعتکاف به حدی است که یکی از برجسته ترین ارکان دین، شرط آن قرار می گیرد به گونه ای که اعتکاف بدون روزه صحیح نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان با بیان این که برنامه هایی برای تبیین مسایل سیاسی و روز جهان اسلام در آیین معنوی اعتکاف برگزار می شود، گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برنامه های ویژه ای را در راستای استفاده از ظرفیت های طلاب و روحانیون برای عمق بخشی محتوایی به آیین های معنوی اعتکاف در نظر دارد که إن شاءالله به نحو احسن برگزار خواهند شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha