جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید اسماعیل موسوی امام جمعه رامهرمز

حوزه/ امام جمعه رامهرمز، اعتکاف را بهترین فرصت برای پرورش حالات معنوی دانست و گفت: جوانان تلاش کنند با دوری از مسایل دنیوی در روزهای اعتکاف زمینه پرورش حالات معنوی در خود را مهیا کنند.

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اعتکاف را بهترین فرصت برای تزکیه نفس برشمرد و اظهار داشت: خلوت با خدا در ایام اعتکاف بهترین فرصت برای پرورش روح و جان انسان در بعد معنوی است.

وی با بیان این که اعتکاف بهترین مسیر برای سعادت و کمال انسانهاست، افزود: اعتكاف مقدماتی دارد و کسی که نیت اعتکاف می کند باید پیش از معتکف شدن نسبت به آنان اشراف داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی، اخلاص و نیت الهی را از مقدمات معتکف شدن برشمرد و با بیان این که جوانان تلاش کنند با دوری از مسایل دنیوی در روزهای اعتکاف زمینه پرورش حالات معنوی در خود را مهیا کنند، گفت: معتکف در ایام البیض با دوری جستن از دنیا و بیتوته کردن در مسجد بهترین حالات معنوی را برای خود رقم می زند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن پیرامون اهمیت اعتکاف نزد حضرت باری تعالی مبنی بر اینکه «و عهدنا الي ابراهيم و اسماعيل ان طهرا بيتي للطائفين و العاكفين والركع السجود»، بیان داشت: خداوند متعال در این آیه بیان می کند که «ما از ابراهيم و اسماعيل پيمان گرفتيم كه خانه ام را براي طواف كنندگان و معتفكين و نمازگزاران پاكيزه نمايند».

امام جمعه رامهرمز، با اشاره به مهیا نمودن زمینه های لازم جهت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان رامهرمز، اظهار داشت: هفت مسجد در شهر و روستا آماده میزبانی از معتکفان هستند.

حجت الاسلام موسوی در پایان، از حضور بیش از ۵۰۰ نفر از شهروندان رامهرمزی در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری سخن گفت و تصریح کرد: آموزش و پرورش هم باید تلاش کند تا زمینه حضور دانش آموزان را در این مراسم معنوی فراهم آورد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha