جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرینی

حوزه/ إنسانِ كمال جو در اين ماه مقدمات توصيل را به كار گرفته تا لذت ضيافت رمضان را درك كند و جان او مهبط نزول ملائكه شود ( تنزل الملائكة و الروح) و سلام آنها به زيبايى بر جان انسان نشيند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بحرینی مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن طی یادداشتی به ماه رجب به عنوان ماه قرب وصل به حضرت حق اشاره کرد و ابراز داشت:  « ماه رجب ، ماه قرب، وصل به حضرت حق است. إنسانِ كمال جو در اين ماه مقدمات توصيل را به كار گرفته تا لذت ضيافت رمضان را درك كند و جان او مهبط نزول ملائكه شود ( تنزل الملائكة و الروح) و سلام آنها به زيبايى بر جان انسان نشيند.

اگر چه همه ماهها شهر الله هستند اما از رجب تا رمضان از طرف خداوند امتياز ويژه اى پيدا كرده اند.

رسول اعظم (صلى الله عليه وآله) فرمودند: رجب، «شهرالله الأصمّ» است و بدان سبب آن را «اصمّ» ناميدند كه هيچ ماهى به پايه عظمت آن نمى رسد . مردم زمان جاهليت به رجب حرمت مى نهادند و آنگاه كه اسلام درخشيدن گرفت، بر حرمت آن افزود. «بدانيد كه رجب، ماه خدا، شعبان، ماه من و رمضان، ماه امت من است پس هركس يك روز از رجب را روزه بدارد، مستحقّ رضوان الهى گردد و روزه اش غضب الهى را خاموش كند و خداوند درى از درهاى جهنّم را بر او ببندد. اگر كسى به اندازه تمام زمين طلا انفاق كند، برتر از روزه يك روز آن نخواهد بود... هرگاه شب شود، دعايش مستجاب خواهد بود: يا در دنيابه او عطا خواهد شد و يا براى آخرت او ذخيره مى شود...» حضرت رسول خدا (صلى الله عليه وآله) سپس ثواب دو، سه، چهار، پنج، تا سى روز، روزه ماه رجب را تك تك با توضيح كامل بيان فرمود.. . .»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha