جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به اینکه سفر مراجع و علما به استانها دارای اثرات و برکات فراوانی است، افزایش معنویت جامعه را از جمله این ثمرات عنوان کرد.

آیت الله محمد رضا  ناصری، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به استان یزد، اظهارداشت: سفر بزرگان دینی از سنت های قدیم است که از علمای سلف به ما رسیده و دارای اثرات و برکات بسیار خوبی است.

وی افزود: اولین اثر این سفرها ، ارتباط مستقیم مراجع تقلید با مردم استانهای مختلف و هم چنین دیدار علما توسط مردم است که همین ارتباط رو در رو از سفارشات بزرگان ما در تبلیغ دین است که بسیار سازنده می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد،  ادامه داد: وقتی مردم مرجع تقلید خود را که از لحاظ علم  و فقاهت در جایگاه بالایی قرار دارد، می بینند، با دقت و آگاهی بیشتری به سخنان او گوش فرا می دهند چرا که توجه مراجع به مردم را از نزدیک حس می کنند.

وی، با یادآوری تاثیر پذیری مردم از دیدار مستقیم مراجع و علما، بیان داشت: با سفر بزرگان و مراجع به استانها و مناطق مختلف کشور ، بعد مردمی بودن آنها برای مردم بیشتر  نمایان می گردد.

امام جمعه یزد، گفت: از طرفی این دیدارها به نوعی تجدید پیمان مردم با مراجع و  هم چنین اهتمام به اعتقادات می گردد.

وی، سفر عالمان دینی و مراجع به استانها را باعث گسترش معنویت در جامعه دانست و تصریح کرد: حضرت آیت الله نوری همدانی از جمله عالمانی است که از محضر امام خمینی(ره) بهره برده است و این مهم بر جایگاه ایشان به عنوان شاگرد معمار کبیر انقلاب افزوده است.

وی، تحول در عرصه های مختلف استانها و کشور را از دیگر دستاوردهای این سفر عنوان و خاطرنشان ساخت: در این سفرها از نزدیک با مناطق مختلف و مشکلات آشنا می گردند لذا برای رفع این مشکلات بزرگان قطعا توصیه هایی به مسئولان خواهد کرد که همین مهم باعث تحول در جامعه در عرصه های مختلف می شود.

انتهای پیام18/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha