پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی بر لزوم پرهیز از اعمال نظر سلیقه‎ای در موارد مختلف و تبعیت از مراجع عظام و بزرگان دین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له  ظهر امروز در دیدار جمعی از معاونین و فرماندهان گردان ویژه نیروی انتظامی بیان داشتند: یکی از مهمترین سفارشات دین مبین اسلام و قرآن کریم، اهمیت دادن به تغذیه روح است.

ایشان افزودند: هر انسانی دارای دو بخش روحانی و جسمانی است که هر کدام از این دو وجه دارای یک سری نیازها و تغذیه ای هستندتا انسان را به سرمنزل مقصود برسانند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  با ذکر این مطلب که رشد روحانی و جسمانی باید در کنار هم صورت گیرد بیان کردند: انسانها به مرور زمان نسبت به یادگیری مسایل مختلف و پیرامونی خود آگاهی می یابند و همه انسان ها سعی می کنند که برای بهتر زندگی کردن جسم و روح خود را پرورش دهند.

ایشان گفتند: انسان برای اینکه بتواند به سعادت دنیوی و اخروی برسد نیازمند ارشاد بزرگانی است که از سوی خداوند برای هدایت آنها فروفرستاده شدند و این پیامبران و بزرگان دین بودند که سعی کردند با تحمل مشقات فراوان مردم را به راه صحیح و درست هدایت کنند.

معظم له بیان کردند: انسان نیاز به دانستن و آموزش دارد و پیامبران الهی نیز با همین رویکرد مبعوث شدند؛ البته انسان باید پس از یادگیری به دانسته خود نیز عمل کند.

ایشان گفتند: رسیدن به سعادت در گروه گوش فرادادن به فرمایشات پیامبران، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین است زیرا خیر و صلاح آنها در گروی همین تبعیت است؛ مراجع تقلید نیز که همین مسیر را دنبال می‌کنند هر سخن و گفته آنها از جهت دلسوزی و هدایت است و باید از سوی مردم و مسوولین جدی گرفته شود.

ایشان در پایان بر لزوم پرهیز از اعمال نظر سلیقهای در موارد مختلف و تبعیت از مراجع عظام و بزرگان دین تاکید کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha