پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش حکومت علوی

حوزه/ دبیر همایش حکومت علوی، نگاهی پس از 14قرن، از ارسال 500 مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این تعداد، 40 مقاله در روزهای برگزاری همایش قرائت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام شاه آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دوران خلافت امام علی(ع) گفت: حضرت امیر(ع) پس از اینکه در روز غدیر خم از سوی پیامبر به خلافت و امامت منصوب شدند و پس از ماجرای سقیفه و غصب خلافت، روش مدارا و نصیحت و صبر پیشه کردند تا دربیست و پنج سال بعد و در همان روز عید غدیر با دعوت و بیعت همگانی مردم به خلافت  رسیدند.

وی افزود: امروز چهارده قرن  و شش ماه از آن روز میگذشت و با توجه به تحولات دنیا به خصوص در عصر معاصر بازشناسی اندیشههای عملی ایشان در سیره رفتاری و حکومتی بسیار ضروری به نظر میرسد.

مسئول برگزاری همایش بیان کرد: دانشگاه مفید از بیش از یک  سال پیش با برگزاری نشستهای علمی و تخصصی این حرکت علمی را در حوزه نظریه پردازی آغاز کرد و حتی مکتاباتی را با برخی از مراکز علمی - پژوهشی حوزوی و دانشگاهی انجام داد و در کنار آن حتی از فعالیتهای علمی با نهادهای خارج از کشور از جمله کوفه نیز غافل نبود.

وی گفت: سعی شد تا با استفاده از ظرفیتهای علمی، رفتاری و عملی که در این حوزه وجود دارد و با توجه به کم کاری تاریخی در زمینه مرام نگاری سیاسی و حکومتی ایشان این همایش را با این هدف مقدس انجام دهیم.

حجت الاسلام شاه آبادی اظهارکرد: اعتقاد داریم که با برگزاری این گونه همایش ها است که نظریات جدید  در این حوزه متولد خواهد شد و مردم نیز از طریق رسانه ها و با شناخت ماهیت این رفتارها مطالبات و رفتار خود را در زمینههای مختلف سوق خواهند داد.

دبیر همایش "حکومت علوی، نگاهی پس از 14قرن" اظهارکرد: 500 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد، 40 مقاله در روزهای برگزاری همایش قرائت خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که این همایش در روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه برگزار میشود، گفت: مراسم افتتاحیه آن نیز روز چهارشنبه با سخنرانی آیتالله امینی آغاز می شود و پس از آن پنلهای تخصصی برگزیدگان برگزار خواهد شد؛ در بعد از ظهر روز پایانی همایش نیز آیتالله دین پرور از اساتید حوزه علمیه قم به ارایه سخنرانی پیرامون موضوع اصلی همایش خواهد پرداخت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha