پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مکتب اسلام

حوزه/ در پنجاه و پنجمین سال انتشار ماهنامه «درسهایی از مکتب اسلام» ششصد و چهل و هشتمین شماره از این نشریه انتشار یافت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، مکتب اسلام در دومین شماره سال 94 عناوین مختلفی از صاحب نظران و محققین ارائه داده است.

 برخی از عناوین ارائه شده شامل: «کشور مسلمان یمن قربانی تجاوز ائتلاف عربی-آمریکایی» نگاشته ای از حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی، «تفسیر مهر بر دلها و گوشها و چشمها» به قلم آیت الله العظمی سبحانی، «صلح حدیبیّه» اثری از حجت الاسلام والمسلمین یعقوب جعفری، سرگذشت حضرت یحیی علیه السلام(2)، نوشته ای از آقای فرج الله فرج اللهی می باشد.

«چرا اخلاق (2)» عنوان مقاله ای است که آیت الله احمد بهشتی نوشته شده است. در قسمتی از این مقاله می خوانیم: اخلاق را باید سه قسم کرد: اخلاق دنیوی، اخلاق اخروی و اخلاق الهی. گروهی اخلاق نیکو را برای دنیا و رسیدن به مال و منال می خواهند. چنان اخلاقی سکولار است. انبیای پیشین مبلّغ و مروّج اخلاق اخروی بودند؛ یعنی حُسن خُلق را تشویق و سوء خُلق را تحذیر می کردند تا مردم را به سوی بهشت سوق دهند و آن ها را از دوزخ عذاب دور سازند.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله- چنان که خود فرموده است- نه تنها مبلّغ و مروّج مکارم اخلاق، بلکه متمّم آن است. این اخلاق کریمانه نه به خاطر دنیاست نه به خاطر آخرت، بلکه صرفاً به خاطر خداست.

برخی دیگر از عناوین ارائه شده در نشریه شامل: «بازگشت به سوی توحید راستین (11)» به قلم آقای محمود حکیمی، «اوضاع فرهنگی، اجتماعی تونس (5)» اثری از آقای غلامرضا گلی زواره، «شام میلاد علی علیه السلام (شعر)» از آقای احمد باقریان جهرمی، «توسل به اولیای الهی (2)»، «بازی و اهمیت آن در تربیت فرزندان (4)» نوشته ای از آقای اسماعیل نساجی، «سیستم های باز و سقف های شیشه ای» و «از گوشه و کنار مطبوعات» می باشد.

دومین شماره از پنجاه و پنجمین سال انتشار ماهنامه «درسهایی از مکتب اسلام» به صاحب امتیازی: مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق علیه السلام در 74 صفحه و با قیمت: 10000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، خیابان آیت الله العظمی نجفی(ارم)، کوچه ارگ (16)، دفتر نشریه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 37742384-025 تماس بگیرند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha