جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حبیب ارزانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه خداوند خلقت را برای عبودیت آفریده است؛ خاطرنشان کرد: انس با پروردگار در تمامی آثار هنرمندان ایرانی اسلامی تجلی یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، امروز در آئین معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اصفهان، که با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران شهری و استانی و اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان در محل هتل آسمان برگزار گردید؛ اظهار داشت: اصفهان مهد هنر، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی می باشد و انشاالله بتوانیم با همدلی و هم زبانی جایگاه فرهنگی این استان تمدن ساز را ارتقا دهیم.

وی در ادامه با اشاره به این که مهندسین، هنرمندان و فرهیختگان اصفهان دارای آثار بسیار و شناخته شده ای در سراسر جهان هستند؛ خاطرنشان کرد: در سفری که به مالزی داشتم در شهر کوالالامپور پل با شکوه و زیبایی را مشاهده کردم که طراح این اثر یک مهندس و معمار اصفهانی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به این که در سال 1965 بحث گفت و گوی ادیان توحیدی در واتیکان بوجود آمده است؛ تصریح کرد: در 110 سال پیش در اصفهان رهبران ادیان توحیدی، صفاخانه ایجاد کرده اند و این نشان دهنده ظرفیت بسیار خوب اصفهان است که در آن اهالی مختلف ادیان توحیدی مختلف با همدلی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند خلقت را برای عبودیت آفریده است؛ خاطرنشان کرد: انس با پروردگار در تمامی آثار هنرمندان ایرانی اسلامی تجلی یافته است.

وی با بیان اینکه هنر، پرستش عاشقانه الله است؛ تصریح کرد: هنرمند با هنر خویش، این پرستش را بیان می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha