جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یمن

حوزه/ عضو برجسته جنبش انصارالله و یکی از انقلابیون یمنی گفت: جنبش انصارالله با پشتوانه مردم یمن به زودی این سرزمین را از لوث وجود منافقان پاکسازی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حسن شرف الدین المرتضی در نشست سیاسی "بررسی آخرین تحولات یمن" که یکشنبه شب در مدرسه معصومیه قم برگزارشد اظهارداشت: در حال حاضر جنبش انصارالله با حمایت های مردمی در دو جبهه در حال نبرد است و به حول و قوه الهی هر روز شاهد موفقیت های چشمگیری در جبهه داخلی هستیم و به زودی این سرزمین را از وجود منافقان پاک خواهیم کرد.

این حقوقدان یمنی افزود: امروز ملت یمن دریافته اند که ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان عزت و اقتدار این کشور را دو چندان خواهد کرد، همانطور که جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر تجاوزگری ها با انواع تحریم های ظالمانه دست و پنجه نرم کرد و با ایستادگی که پشت سر مقام معظم رهبری داشتند؛ امروز قدرتهای جهانی را مجبور به مذاکره کرده اند.

شرف الدین المرتضی گفت: ملت بصیر جمهوری اسلامی ایران الگوی موفق ملت یمن است و ان شاءالله امیدواریم به زودی با پاکسازی کشور یمن از وجود گروه های مختلف تروریستی و منافق، گام های دیگر دفاع از حاکمیت ارضی یمن برداشته خواهد شد.

این عضو جنبش انصارالله با بیان اینکه ارتش یمن بخشی از جنبش انصار الله است وهم اکنون دوشادوش انقلابیون از حاکمیت ارضی این کشور دفاع می‌کند، افزود: انقلابیون انصار الله هم اکنون وارد ارتش شده‌ و بخش عمده نیروهای‌ ارتش یمن نیز اقدامات انصار الله را تایید می‌کنند.

وی با بیان اینکه با شکست «منافقان» در استان «مأرب» عرصه داخلی یمن تقریبا پاکسازی و آرام شده است، تاکید کرد: بعد از پاکسازی عرصه داخلی از منافقان، پرداختن به جبهه خارجی مأموریت بعدی انقلابیون و ارتش خواهد بود.

این عضو برجسته جنبش انصار الله یمن گفت: بر اساس همه معیارهای نظامی و سیاسی، عربستان سعودی به هیچ وجه نمی‌تواند به صورت زمینی به یمن حمله کند و در صورتی که دست به چنین کاری بزند حتی سه روز هم نمی‌تواند در رویارویی با یمنی‌ها دوام بیاورد و شکست آن حتمی خواهد بود.

وی افزود: ‌عربستان برای حمله به یمن به مشارکت پاکستان و مصر دل خوش کرده بود، که اسلام آباد کاملا از مشارکت در بحران یمن کناره گیری کرده و مصر نیز به دنبال دستیابی به اموال بیشتری در قبال مشارکت در جنگ علیه یمن است.

المرتضی درباره چرایی عدم تحرک انصارالله و ارتش یمن در مقابل  عربستان سعودی به عنوان طرف متجاوز گفت: بر اساس معیارهای نظامی نباید در دو جبهه جنگید، بنابراین باید ابتدا عرصه داخلی را آرام کرد و سپس روی به سمت جبهه خارجی گذاشت؛ زیرا تقسیم نیروها بین چند جبهه به معنی شکست در نبرد است.

وی به تحرکات و ارتباطات سیاسی انصار الله با جمهوری اسلامی، روسیه و سایر متحدانشان اشاره کرد و بیان داشت:  به دعوت برخی از کشورها از جمله ایران، عمان و روسیه برای برگزاری گفت‌وگوها بین طرف‌های درگیر یمنی تاکید شده که از چندی قبل مذاکراتی به منظور برگزاری گفت‌‌وگوها برای پایان دادن به بحران یمن، آغاز شده و همچنان در جریان است.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha