چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
1

حوزه/ دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم از نقد کتاب «درآمدی بر حقوق جزای عمومی» در قم خبرداد.

معصوم شبانی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به راه‌اندازی انجمن فقه و حقوق اسلامی در سال 90 اظهار کرد: تاکنون این انجمن توانسته بیش از 90 عضو پیوسته و بیش از  60  عضو وابسته را جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: تعميق و توسعه مباحث تخصصي را یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن فقه و حقوق اسلامی بیان کرد.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی  تقویت ارتباط بین عالمان و فضلای حوزه، ارتقای شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران و استادان و شناسایی استعدادها و ذخایر حوزه را از اهداف دیگر این انجمن ذکر کرد.

وی عنوان داشت: این انجمن به بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی موجود پرداخته و سبب تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسشگری، آزاداندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی می‌شود.

شبانی عنوان کرد: زمینه‌سازی برای هماهنگی با مراکز علمی، انتشار کتب و نشریات علمی، همکاری با حوزه‌، همکاری با نهادهای اجرایی حوزوی و غیر حوزوی از فعالیت‌های دیگر انجمن فقه و حقوق اسلامی است.

وی یادآور شد: روش‌شناسی فقه و حقوق اسلامی، نقد اجتهادهای غیرمنضبط و پاسخ به اظهارنظرهای غیر فنی در زمینه فقه و حقوق اسلامی، نهادینه کردن نوآوری و نظریه‌پردازی علمی در پیوند با فقه و حقوق اسلامی از دیگر اهداف، وظایف و اختیارات این انجمن است.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی  با اشاره به کرسی‌ها و نشست‌های برگزار شده از سوی انجمن فقه و حقوق اسلامی گفت: عقد فرزندخواندگی در اسلام، آسیب‌شناسی و سیر تحولات لایحه قانون مجازات اسلامی بخش دیات، تبیین باب ضمان نفوس در آیینه تقنین، نشست علمی غرر، نشست تخصصی دوجنسیتیها (خنثی)، کاربرد مباحث اصول عملیه در حقوق، ضرورتهای پژوهشهای فقهی، صلاحیت بین المللی دادگاههای دولت اسلامی در دعاوی خصوصی، قلمرو جهاد در بلاد اسلامی، حق مشارکت از منظر اسلام، رویکردهای بین المللی فقه شیعه ، حکمرانی شایسته از منظر اسلام، تحلیل موضوعی مالکیت فکری و... از جمله عناوین نشست‌های برگزار شده این انجمن است.

دبیر انجمن فقه وحقوق اسلامی از برگزاری نقد کتاب «درآمدی بر حقوق جزای عمومی» اثر دکتر الهام و دکتر برهانی  که در تاریخ  9 اردیبهشت خبر داد.

وی خاطر نشان کردند: در اين نشست علمی نقد کتاب از نظرات ناقدان محترم از جمله حجت‌الاسلام والمسلمين شمس ناتری و دکتر احمد حاجی ده آبادی و تعدادی از صاحب نظران حوزه و دانشگاه بحث و تبادل نظر خواهند كرد.

علاقهمندان برای حضور در اين نشست میتوانند به آدرس قم، پردیس فارابی قم دانشگاه تهران، ساختمان مرکزی، تالار شهید مطهری  مراجعه كنند و یا با شماره تلفن 09359839228 و یا شماره 02532905765 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha