جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد جواد حسینی منش خوزستان

حوزه/ خط اصیل انقلاب از حوزه های علمیه می گذرد و به یقین صادق ترین افراد به مکتب شیعی و ائمه اطهار(ع)، از نظام سراسر معنوی حوزه برخاسته اند.

حجت الاسلام محمدجواد حسینی منش، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که یکی از وظایف طلاب و روحانیون بیان زیبایی های دین برای جوانان است، اظهار داشت: از آنجایی که خط اصیل انقلاب از حوزه های علمیه به سراسر جهان منتشر می شود و صادق ترین افراد به مکتب شیعی و ائمه اطهار(ع)، نیز از نظام سراسر معنوی حوزه برخاسته اند، لازم است طلاب و روحانیون ویژگی های حوزه را برای جوانان تبیین و تشریح کرده و آنان را جذب این دستگاه مقدس کنند.

*سربازخانه های امام زمان(عج)

وی ادامه داد: طلاب باید در گفتار و عمل، مردم و به ویژه جوانان را به حوزه های علمیه جذب کنند تا إن شاءالله سربازخانه های امام زمان(عج) مملو از نیروهای مؤمن و ولایی  باشند.

*پرورش نیروهای انقلابی در حوزه

حجت الاسلام حسینی منش، حوزه های علمیه را مرکز پرورش نیروهای انقلابی، مؤمن و ولایی دانست و در ادامه اظهار داشت: امروزه کشور هم به قشر دانشجو نیاز دارد، هم به جوانان حوزوی، اما آنچه مهم است، اثرگذاری هریک از آنان در برهه کنونی است، به طوری که اگر جوانی فاقد روحیه طلبگی باشد، کارآمدی او در نظام حوزوی به حداقل ها می رسد و به همین دلیل خانواده ها باید با دقت هرچه بیشتر و ضمن آگاهی از نیازهای روز و توامندی های فرزندانشان، آنها را وارد حوزه یا دانشگاه کنند.

*اعتکاف؛ بهترین فرصت خودسازی

امام جمعه الوار گرمسیری، افزود: از آنجایی که آزمون ورودی حوزه های علمیه سراسر کشور، چندی پیش به اتمام رسید، به آن جوانانی که در خود روحیه طلبگی می بینند، توصیه می کنم یک سال صبر کرده و در این مدت که خود را برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه سراسر کشور آماده می کنند، به درس خواندن و تقویت روحیه معنوی خویش بپردازند و برای این منظور حضور در مراسم و برنامه های معنوی همچون اعتکاف بهترین راهکار است.

*مهمترین ویژگی طلبه موفق

این استاد حوزه به شرایط و ویژگی های طلبه موفق اشاره کرد و گفت: آگاهی سیاسی و داشتن اطلاعات درست از جامعه و به نوعی عالم به زمان بودن از مهمترین ویژگی های یک طلبه و جوان موفق است تا بتواند جامعه پیرامونی خویش را به خوبی شناسایی کرده و در منجلاب فتنه های بیشماری که دشمن آنها را برای ذهن و فکر آنان آماده کرده، اسیر نشود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha