جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسماعیلی بوستان کتاب

حوزه/ مدیر انتشارات بوستان کتاب گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای جوانان است که در جهت رشد و بالندگی و تهذیب خودشان و از بین بردن خس و خاشاک و بدی‌ها نهایت بهره‌برداری را بکنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه اعتکاف یکی از عبادت‌های بزرگ اسلام است که به برکت انقلاب اسلامی در سال‌های پس از پیروزی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است گفت: با توجه به آگاهی مردم نسبت به این سنت سال به سال استقبال از اعتکاف بیشتر می‌شود و این استقبال از سوی جوانان بیشتر از هر گروه دیگری است.

وی بیان کرد: در حقیقت اعتکاف فرصتی را فراهم می‌کند که انسان بتواند یک مقداری از مادیات فاصله بگیرد و بتواند بهتر عملکرد خود را در ترازوی سنجش بگذارد و اگر ملازم بودن با مادیات در پیچ و خم زنگی او را مقداری از معنویات دور کرده است آن را اصلاح کند.

مدیر انتشارات بوستان کتاب با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرمایند: برای قرب به خداوند در طول زندگی انسان‌ها فرصت‌هایی است مراقب باشید که از این فرصت‌ها استفاده کنید، مبادا فرصت‌ها بروند و شما محروم بمانید، ادامه داد: شاید یکی از بهترین مصادیق این حدیث شریف سنت اعتکاف باشد.

وی با اشاره به اینکه در اعتکاف مسائلی جمع شده است که هر یک تهذیب کننده قوی‌ای است تصریح کرد: حضور در مسجد جامع، وضو داشتن ، روزه گرفتن و ... هر کدام اهمیت این کار را بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی گفت: این فرصت طلایی می‌آید و انسان‌ها می‌توانند برای ارتقای جایگاه خودشان و برای نزدیک شدن به قرب خدا بهترین بهره‌برداری را از این فرصت بکنند.

وی افزود: اعتکاف بهترین فرصت برای جوانان است که در جهت رشد و بالندگی و تهذیب خودشان و از بین بردن خس و خاشاک و بدی‌ها نهایت بهره‌برداری را بکنند.

مدیر انتشارات بوستان کتاب با بیان اینکه ما به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم آن‌طور که شایسته است ابعاد مختلف این سنت بزرگ را برای مردم تبیین کنیم گفت: اقداماتی که پس از پیروزی انقلاب انجام شده است مقداری امیدوار کننده است و لازم است که علما و روحانیون در مورد تأثیرات فردی و اجتماعی این سنت روشنگری کنند و آثاری را در این بخش تألیف کنند.

وی ابراز داشت: اگر مردم اطلاع درستی از این عبادت داشته باشند؛ استقبال بیشتر نیز می‌شود و امیدوارم که روزی سنت اعتکاف بتواند عظمت حج را تداعی کند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha