جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عالی تبریز

حوزه/ اعتکاف بهترین فرصت برای فعالیت فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن است، چرا که دشمن با تبلیغات گسترده ماهواره ای و شبکه های مجازی، علیه مکتب اهل بیت(ع) فعالیت می کند و باید با آن مقابله کرد.

حجت الاسلام عالی، در گفتگو با خبرنگار خبر گزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به این که اعتکاف نوعی بریدن از مظاهر مادی و دنیوی است، ابراز داشت: ماه رجب، ماه رحمت و مغفرت الهی است، انسان در این ماه خود را در معرض رحمت الهی قرار می دهد، بنا براین اعتکاف بهترین خودسازی است و مسیر توبه و استغفار را به سوی انسان می گشاید.

وی، ارتباط با خدا در قالب دعا، نماز،  قرائت قرآن و ذکر، در اعتکاف متجلی است و این مسئله از عوامل مهم بازدارنده انسان از معصیت و گناه است.

استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این که اعتکاف بهترین نمود ارتباط با خداست، افزود: اعتکاف سرتاسر توجه و در محضر الهی بودن است و تمرینی برای دوری از معصیت و گناه و ارتباط با خداست.

حجت الاسلام عالی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) «حب الدنیا راس کل خطیئه »، گفت: دنیا و حب نفس عامل معصیت و گناه است؛ در اعتکاف از تمامی این مظاهر دنیوی اعراض شده و با این که فرد در میان جمع است، اما متوجه خداوند متعال است.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمن از طریق مظاهر دنیوی و شهوات وارد می شود و با تبلیغات گسترده ماهواره ای و شبکه های مجازی، علیه مکتب اهل بیت(ع) فعالیت می کند، تصریح کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای فعالیت فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های تبلیغی اعتکاف، نباید به اصل وجودی اعتکاف ضربه بزند و نباید فرصت خلوت گزینی و ارتباط با خدا و توبه را از معتکفین گرفت.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه طلاب از فرصت های فردی واجتماعی اعتکاف غفلت نکنند، گفت: در این فرصت، طلاب و روحانیون می توانند با ارتباط با جوانان و حضور در میان آنان، به ترویج دین و پاسخ گویی به شبهات معتکفین بپردازند.

استاد حوزه علمیه تبریز در پایان تاکید کرد: طلاب از جنبه های فردی اعتکاف نیز غافل نشوند و به تهذیب و تزکیه خویش توجه نمایند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha