پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 348791
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران گفت: ماه رجب ماه ولایت، ماه شعبان ماه نبوت و ماه رمضان ماه خداوند است، باید بکوشیم و هوشیار باشیم و از تمام لحظه ها و دقایق این ایام نورانی بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ماه رجب ماه امیرالمومنین(ع) می باشد، اظهارداشت: انسان اول میهمان امیرالمومنین(ع) و فرزندانش می شود، کار حضرت امیر(ع) پاک کردن بت ها بود، ما دو تا کعبه داریم؛ کعبه ی ظاهری که مکه است و کعبه ی دیگر، دل است.

وی افزود: باید دل را از بت ها پاک کرد و این کار بدست حضرت علی (ع) انجام خواهد گرفت، حضرت می تواند شیطان و نفس ما را درهم بشکند همانطورکه در مثنوی آمده است؛ "هیچ نکشد نفس را جز ظِلّ پیر  دامن آن نفس‌کُش را سخت گیر "، ماه رجب ماه تمسک به امیرالمومنین و اهل بیت علیها السلام است.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید تا می توانیم ثواب جمع کنیم و عقب نمانیم، تصریح کرد: در این ایام باید اعمالی که ثواب خیلی زیادی دارند را انتخاب کنیم، زیارت امام رضا(ع) در ماه رجب یک میلیون حج قبول شده است. خوب است که به زیارت امام هشتم(ع) برویم یا افرادی بانی بشوند و کسانی را که تابه حال به زیارت امام هشتم(ع) نرفته اند را به زیارت بفرستند، گره گشایی از کار بندگان خدا خیلی ثواب دارد، بطوریکه حضرت رسول (ص) فرمودند: گره گشایی از کار مومن ثواب نه هزار سال نماز و عبادت را دارد و ذکری که در این ماه خیلی ثواب دارد ذکر صلوات است.

حجت الاسلام  و المسلمین فرحزاد بیان داشت: روایت داریم شخصی به امام صادق(ع) گفت که من به داخل خانه کعبه یعنی محل ولادت حضرت علی(ع) شدم، ولی آداب داخل شدن به کعبه را نمی دانستم، داخل کعبه صلوات بر محمد و آل محمد(ص) فرستادم، آیا این کار من اجر و پاداشی دارد؟ امام فرمودند: شما از خانه کعبه بیرون آمدی در حالی که ثواب شما از همه بیشتر بود، پس یکی از افضل اعمال، زیاد فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میلاد فرخنده امام جواد(ع) و تبریک این روز مبارک به همه ی دوستداران اهل بیت علیهماالسلام، گفت: ما با همه ی مومنین و دوستداران اهل بیت(ع) پیمان می بندیم که خدا و چهارده معصوم علیهم السلام ،همه ما را درهم قبول کنند. روایت داریم :اگر کسی در بین جمعی دلش بشکند و گریه کند خدا به همه ترحم می کند، با هم پیمان می بندیم که دسته جمعی به بهشت برویم و برای همدیگر دعا کنیم و با هم به دیدار اهل بیت برویم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: امام جواد(ع) نظر لطف و عنایت به همه دارند، باور داشته باشید که امام هشتم(ع) شما را دوست دارد و به همه دعا می کند و کسی را دست خالی بر نمی گردانند، امامان ما با دشمنان شان هم مهربان بودند. وقتی امام هشتم(ع) در سن پنجاه سالگی بودند امام جواد(ع) متولد شدند، روزی که ایشان بدنیا آمدند همه را خوشحال کردند

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران ادامه داد: خواندن و به همراه داشتن حرز امام جواد(ع) خیلی خوب است بطوریکه مرحوم بهاءالدینی(ره) می فرمود: دیدم که فردی با سنگ بزرگ بر سر فردی زد ولی اتفاقی برای آن فرد نیفتاد زیرا حرز امام جواد(ع) همراه او بود.

وی یادآور شد: این حرز در حاشیه ی مفاتیح نوشته شده است و آن اینست؛ بسم الله الرحمن الرحیم، یا نُورُ یا بُرْهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِّ اِکْفِنى الْشُّرُورَ وَ افاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُکَ النَّجاةَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِى الصُّورِ.

(اى نور و اى دلیل روشن و اى آشکارکننده اى نوربخش پروردگارا کفایتم کن از شرور و آفات روزگار و از تو خواهم رهایى را در روزى که دمیده شود در صور)

انتهای پیام 17/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha