پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 348802
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
حجت‌الاسلام مقدمی

حوزه/ مدیر دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه از اجرای طرح ساماندهی اعزام اساتید این معاونت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مقدمی، با اعلام این مطلب اظهارداشت: یکی از نیازهای امروز حوزه های علمیه افزایش سطح اخلاقی و تربیتی حوزه های علمیه و طلاب است که مورد تاکید بزرگان و علمای سلف بوده و در این زمینه همواره از دیر باز اساتید ی در مدارس علمیه حضور و به بیان نکات اخلاقی می پراختند.

وی افزود: ارتقاء سطح تربیتی و اخلاقی طلاب و حوزه های علمیه از جمله ماموریت های  اصلی معاونت تهذیب است که در همین راستا اساتید اخلاق و مشاوره به صورت مرتب به مدارس علمیه سراسر کشور اعزام می شوند.

مدیر دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، تصریح کرد: در طول سال های اخیر حضور اساتید مشاوره و اخلاق در مدارس علمیه علاوه بر برنامه ریزی های معاونت تهذیب، بر اساس درخواست مدارس علمیه تحقق می یافت اما اواخرسال گذشته این مهم مورد بازکاوی قرار گرفته  و  تصمیماتی در خصوص ساماندهی آن گرفته شد.

وی،با تاکید بر ساماندهی اعزام های معاونت تهذیب ، اظهارداشت: این طرح از ابتدای سال جاری  با هدف ساماندهی امور اعزام، صرفه جویی در هزینه ها، افزایش کیفیت اعزام ها، و ایجاد وحدت رویه بین اساتید مشاوره، قرآن و اخلاق اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مقدمی، با بیان این مطلب که در همین راستا ستادی در معاونت تهذیب تشکیل شده است، گفت: این طرح در صدد است تا ضمن ساماندهی اعزام های مرکزی از قم ، در زمینه شناسایی و جذب اساتید بومی که تاکنون ناشناخته مانده  اند، اقدام نماید.

وی با تاکید براینکه در این طرح نیازهای مناطق مدنظر قرار خواهد گرفت،  خاطرنشان ساخت: این طرح کار آزمایشی خود را از اردیبهشت و خردادماه سال جاری  در سه استان سمنان، آذربایجان غربی و مازندران به صورت آزمایشی آغاز کرده و اعزام اساتید به صورت متمرکز و براساس برنامه ریزی قبلی، نه فقط صرفا دعوت مدارس علمیه کشور، انجام می شود.

مدیر دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، با بیان اینکه درصدد افزایش بودجه اعزام اساتید از محل های مختلف هستیم ،خاطرنشان ساخت:  با توجه به بودجه فعلی اختصاص داده شده برای امر اعزام اساتید معاونت تهذیب، این مهم با توجه به پراکندگی مدارس کمتر از 2 نفر روز در سال است، در حالیکه هر مدرسه سطح یک هم اکنون هزار و 50 نفر روز ، استاد آموزشی دارد، یعنی در عمل اساتید آموزشی 525 برابر اساتید اخلاق در مدارس حضور دارند!

وی اذعان داشت: اگر وضعیت بودجه اعزام اساتید به همین منوال ادامه یابد، چاره ای جز حذف برخی از مدارس کشور از این طرح نخواهیم داشت؛ البته این امر تنها یک راهکار و پیشنهاد است که منوط به تصمیم گیری مسئولان حوزه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha