پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 348847
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
آیت‌الله صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با شهردار جدید قم توصیه های مهمی را در خصوص خدمت رسانی به مردم و زائران قم و غنیمت دانستن فرصت ومسئولیت خدمت به عنوان شهردار قم را عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار حسین باقری، میلاد حضرت امام جواد(ع) را تبریک گفتند و اظهار داشتند: برنامه های شهردار جدید در خصوص آبادانی قم و برجسته کردن پویایی شهر نوید بخش است و چنانچه این امر تحقق یابد، باعث افتخار شهر و مملکت ما است.

ایشان  با بیان این‌که شهر قم بیشتر از وضعیت کنونی نیازمند سرمایه گذاری است، ابراز کردند: ظرفیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برای همه شیعیان افتخار بوده و این باید حفظ شده و روز به روز رونق یابد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تأکید کردند: دنیای اسلام حوزه علمیه را به شهر قم می‌شناسند و همین ضرورت آبادانی و انجام کار فرهنگی در این شهر را می‌رساند.

ایشان  ادامه دادند: شهر قم وضعیتی استثنائی دارد و چنانچه کسی تاریخ آن را مطالعه کند، متوجه اهمیت ویژه آن برای شیعیان و ائمه معصومین(ع) می‌شود.

این مرجع تقلید با توجه به حضور بزرگان شیعه در ادوار مختلف تاریخی در شهر قم، عنوان کردند: مردم قم از ابتدای اسلام آوردنشان، ولایت اهل‌بیت معصومین(ع) را پذیرفتند.

استاد حوزه علمیه قم  خاطرنشان کرد: در زمان ظلم‌ها و جنایات حجاج، شیعیان به قم پناه می‌بردند که از این جمله می‌توان به سعید ابن جبیر اشاره کرد که در نهایت از قم به عراق بازگشت و به شهادت رسید.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به شهردار جدید قم گفت: این فرصت و مسئولیت را غنیمت بشمارید؛ ما باشیم یا نباشیم، شما به قم خدمت کنید تا آثار کارهایتان برای همیشه باقی بماند.

ایشان  تأکید کردند: فعالیت فرهنگی و عمرانی و رسیدن به موفقیت نیازمند همت، نیت و قصد است و این به هر نحوی که اتفاق افتد، افتخاری برای قم است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha