چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله عالمی

حوزه/ رئیس شورای زکات کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جمع آوری زکات از رشد 500 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، آیت الله حسن عالمی، در جلسه شورای زکات استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد بیان کرد: زکات یکی از مصادیق تقوا است که اگر انجام شود،  طبق فرموده خداوند برکات زمین وآسمان نازل شده و در زندگی مردم تغییر و تحولات فراوانی اتفاق می افتد.

وی افزود: زکات به دلیل اهمیت و جایگاهی که در دین دارد، از زمان سازماندهی، در بحث های اقتصادی و مالی دارای رشد خوبی بوده، به طوری که بعد از انقلاب، جمع آوری آن با رشد 500 درصدی مواجه بوده است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی ادامه داد: علی رغم این رشد،  فاصله مقدار بالقوه زکات با میزان جمع آوری شده، زیاد است و با تبلیغ و تاکید بر محتوای آیات و روایات در مورد زکات، آن را افزایش داد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر مردم و اداکنندگان زکات بدانند که با پرداخت آن چه برکاتی شامل آنها می شود، مقدار بیشتری از مال خود را به عنوان زکات پرداخت خواهند کرد.

رئیس شورای زکات کشور با اشاره به زکات جمع آوری شده در کشور، بیان داشت: حدود 450 میلیارد تومان در کشور زکات جمع آوری شده که این مقدار، رقم کمی نیست و در صورت سازماندهی، با این مبلغ می توان مشکلات قشر عظیمی از جامعه را برطرف کرد.

آیت الله عالمی بیان کرد: محل مصرف زکات، موضوع مهمی است که باید نخست مشکل فقرا را حل کرد و پس از آن به سراغ بخش های دیگر رفت، چرا که زکات برای رفع مشکلات فقرا وضع شده و باید مصرف غیر فقرا را به حداقل رساند .

رئیس شورای زکات کشور تاکید کرد: مصرف زکات در هر استان باید زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان باشد و کمیته امداد بعد از تایید و تصویب ایشان، زکات جمع آوری شده را به مصرف برساند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی یادآور شد: در امر جمع آوری زکات، ضمن اجرای تکلیف الهی بیشتر از آنچه که به مصرف کنندگان کمک شود، به مودیان پرداخت زکات خدمت می شود که این معنی و مفهوم باید توسط دست اندرکاران زکات ترویج داده شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، زکات فطر نباید در حساب کمیته امداد یا حساب های دیگر نگهداری شود، بلکه باید همان روز جمع آوری بدست فقرا برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha