پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 348860
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
تهاجم فرهنگی - فرهنگ غرب

حوزه/ رييس مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان گفت: رييس مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان با تاكيد بر اينكه طلاب در تهاجم فرهنگي امروز بايد بيدار باشند، ابراز داشت: مي‌بايست آنقدر قوي باشيد تا بتوانيد خود و اطرافيانتان را از تزلزل مصون بداريد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نخستين دوره برنامه تحقق انديشه هاي ناب انقلاب حجت الاسلام حائري رييس مركز خدمات طلاب و رييس مركز رسيدگي به امور مساجد با حضور طلاب، اساتيد اين مدرسه برگزار شد.

در اين نشست، حجت الاسلام حائري با اشاره به آيه 72 سوره احزاب، اين امانت الهي را كه آسمان‌ها، زمين و كوه‌هايي به آن عظمت و استواري از قبول آن سربازدند را انسانيت دانست.

وي افزود: در اين مجموعه تنها موجودي كه دايره اختيار و انتخاب وسيعي دارد، انسان است.

حجت الاسلام حائري به تاثير عوامل مختلف در سرنوشت انسان، علت تام و واقعي را اراده و اختيار انسان و تربيت صحيح عنوان و خاطر نشان كرد: يك طلبه بايد به دنبال درس دين باشد تا نور بگيرد و با اين نور، معرفت خدا، اهل بيت (عليهم السلام) و حق و باطل را بشناسد و آن را به ديگران بياموزد.

وي اضافه كرد: اگر اينگونه باشد، عمري پرخير و بركت داشته است و حديث «العلما ورثه الانبيا» محقق مي‌شود.

رييس مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان با تاكيد بر اينكه طلاب در تهاجم فرهنگي امروز بايد بيدار باشند، ابراز داشت: مي‌بايست آنقدر قوي باشيد تا بتوانيد خود و اطرافيانتان را از تزلزل مصون بداريد.

وي در ادامه وحدت شيعه و سني را از مهمترين مسائل دانست و ايجاد شكاف و تفرقه ميان آنها را يكي از اهداف مهم و اصلي دشمنان اسلام و ايران معرفي كرد و گفت: مسلمانان بايد بيدار باشند و از رهگذر توهين و هتاكي به مقدسات اهل سنت به اين نقشه شوم دامن نزنند.

حجت الاسلام حائري در پايان به شرح وظايف مركز خدمات پرداخت و سوالات طلاب را در اين زمينه پاسخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha