سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ اسلام ناب که از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها صادر شده، موجب ترس و وحشت دنیای استکبار و سعودی ها و شیوخ عرب شده و می دانند که در آینده همه جهان را تحت سیطره خود خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله نمازی، شب گذشته در همایش بزرگداشت مقام استاد، در حسینیه حضرت علی اکبر(ع)، در جمع اساتید مدارس علمیه کاشان، با تبریک ایام ماه رجب و میلاد امام جواد(ع) و ولادت امیر المومنین علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مطهری(ره)،  نقش استاد در تربیت و تعلیم شاگردان را مهم ارزیابی کرد و گفت: یادآوری این که استاد چه وظیفه سنگینی بر عهده دارد، بسیار خوب است، چرا که باعث می شود اراده و تصمیم برای تداوم کار تقویت گردد. البته شرایط منطقه ای و جهانی بسیار حساس است و اساتید باید به این نکته نیز توجه کامل داشته باشند.

*پیشگامی سعودی ها در مسلمان کشی!

نماینده ولی فقیه در کاشان به شرایط حساس منطقه ای و جهانی اشاره کرد و افزود: سعودی ها و برخی سران عرب که شعار اسلام می دهند، اما با کمک آمریکا و صهیونیست ها، در جرم و جنایت پیش گام اند و در یمن دست نسل کشی و مسلمان کشی می زنند و به خلبانان خود به خاطر کشتار مردم بی دفاع، هدایای گرانقیمت می دهند!

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اسلام ناب که از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها رسوخ کرده، موجب ترس و وحشت دنیای استکبار و سعودی ها و شیوخ عرب شده و می دانند که در آینده همه جهان را تحت سیطره خود خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که اضافه کرد: با توجه به رشد موج اسلام خواهی در همه نقاط دنیا، دیگر جایی برای مستکبرین و ظالمان نخواهد بود و آنها نمی دانند که اراده خداوند است که اسلام در همه جهان باید باشد و آینده از آن موحدان خواهد بود.

*ضرورت تربیت طلاب باسواد و مهذب

آیت الله نمازی در ادامه به تبیین اهمیت تعلیم و تربیت طلاب پرداخت و گفت: اساتید باید طلابی باسواد و مهذب تحویل جامعه دهند، چرا که طلبه زمانی رشد می کند که استادی متواضع و با اخلاق داشته باشد.

امام جمعه کاشان یادآور شد: اساتید بدانند دنیا به طلاب باسواد و با صلاحیت نیاز دارد، چون جهانیان شیفته اسلام و تشنه علوم و معارف اهل بیت(ع) هستند، لذا مسئولیت اساتید بسیار سنگین است.

*دو وظیفه مهم اساتید

عضو خبرگان رهبری تربیت "شاگران عالم" و  "شناساندن تاکتیک های دشمن به طلاب" را دو وظیفه مهم اساتید خواند و تصریح کرد: طلاب علاوه بر علم آموزی و تهذیب نفس باید دشمن شناس نیز باشند تا بتوانند با الگو گیری از امام خمینی(ره) در مقابل هجمه های دشمنان اسلام بایستند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha