جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 348923
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

حوزه / امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه اخلاق از ضرورت های حوزه است،گفت: اخلاق بر هر امري در دين ارجح است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد در همايش تجليل از اساتيد حوزه علميه استان اصفهان،  اظهار داشت: در حوزه هاي علميه همه موارد در گرو اخلاقيات است.

وي تاكيد كرد: اخلاقيات در دين نهفته است بنابراين هركاري كه ما در حوزه انجام مي دهيم  منوط  به اخلاق است ، اما نكته قابل  توجه آن است كه اخلاق ، نحوه درس خواندن و رفتار كردن طلاب همگي  ارتباط  مستقيمي به  رفتار استاد و چگونه تدریس او دارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این روایت پيامبر اکرم(ص) ، «إنَّما بُعِثتُ لاُتَمِّمَ مَكارِمَ الخلاقِ»، گفت: اين سخن  گواه بر اين امر دارد كه اخلاق بر هر امري در دين ارجح است.

وي خاطرنشان كرد: توقع و انتظار ما از اساتيد حوزه علميه اصفهان اين است كه  مبناي كار خود را انسان سازي براساس اصول اخلاقي و با محوريت تربيت ديني قرار دهند.

آيت الله طباطبايي نژاد افزود: تبيين و تعريف اهداف بلند در مسير تربيت  طلاب  و شاگردان و دانش پژوهان برعهده اساتيد حوزه علميه است،‌وجه تمايز  اساتيد حوزوي با ديگر اساتيد،‌تدوين اهداف الهي  همچون انسان سازي براي ترويج اسلام و معنويت است.

وي با بيان اينكه مسئوليت روحانيت در امر تربيت  اسلامي صد چند برابر است؛ اذعان كرد: همه ارزش هاي انسان آن است كه بتواند انسان هايي را براي جامعه اسلامي تربيت كند.

نماينده ولي فقيه دراستان اصفهان متذكر شد: امروز دشمن با تمام قوا در امر تهاجمات فرهنگي عليه ايران و نظام وارد شده است و قطعا حوزه هاي علميه، اساتيد و طلاب  از اين تهاجمات در امان نيستند، براين اساس تقويت فضای  علمي و تربيتي در فضاي حوزوي يك ضرورت است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha