سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام علی

حوزه/ امروزه پدران جامعه ما باید در حوزه های مختلف شخصیتی درس شجاعت، ایثار، سخاوت، عبادت و بندگی، گره گشایی و خدمت رسانی به مردم را از امیرالمومنین(ع) بیاموزند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد  شمس الدین زاده درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، جایگاه حضرت علی (ع) را در مکان تولد ایشان دانست و اظهار کرد: خداوند به حضرت مریم(س) هنگام تولد حضرت عیسی مسیح فرمان می دهد که از مسجد بیرون رود و حضرت مریم(س) در زیر نخل زایمان می کند، ولی فاطمه بنت اسد از پروردگار کعبه یاری می خواهد، ناگهان دیوار کعبه شکافته می شود و در آن جا حضرت علی(ع) به دنیا می آید، بنابراین می‌توان گفت که این نشانه عظمت و جلال امیرالمومنین(ع) است.

وی ادامه داد: این جایگاه به کسی داده نشده مگر حضرت علی (ع)، ایشان آن قدر نزد پروردگار ارزش و عظمت دارند که هنگامی که پیامبر(ص) با جبرئیل به معراج می روند، خداوند با صدای امیرالمومنین(ع) با پیامبر(ص) سخن می گوید و این موضوع نشان دهنده بزرگی حضرت علی (ع) نزد پروردگار است.

استاد حوزه، تبلیغ را مهم ترین رسالت حضرت علی (ع) عنوان کرد و افزود: امام (ع)  همیشه یاور و همراه  پیامبر اسلام (ص) بوده  و در مراحل زندگی و تمام صحنه های مختلف دفاع از اسلام حضور داشتند.

امام جمعه بشرویه بیان کرد: اگر ما به همه ابعاد زندگی اجتماعی آن حضرت نگاه کنیم،  فضلیت های ویژه ای در زندگی ایشان چه در حوزه امور اجتماعی، خدمت رسانی به مردم و چه در حوزه حکومت و بیت المال می بینیم که باید به درستی  برای مردم تبین شود.

وی، مقام علمی و معصوم بودن از خطا و گناه را صفات پیامبران اولوالعزم دانست و افزود: رسیدن به مقام امامت،اخلاص وصف ناپذیر ایشان در صحنه¬ های مختلف زندگی، شجاعت مثال زدنی، زهد و تقوا، ایثار و گذشت، حلم و بردباری، قناعت و سخاوت، دارا بودن تمام صفات لازمه اولیاء الله، ازدیگر  صفات و ویژگی¬ های امیر المؤمنین علی(ع) است.

  وی حضرت علی (ع) را  پدر اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام و امت اسلامی دانست و افزود: حضرت علی (ع)  در امور خانواده و تربیت فرزندان نیز برجسته بودند.

حجت الاسلام شمس الدین زاده بیان کرد: امروز جریان اسلام ناب برگرفته از تفکرات حضرت علی (ع) است و انقلاب اسلامی ثمره هدایت گری و ادامه راه  امیر المومنین علی(ع) بوده و اکنون مقام معظم رهبری این پرچم را در دست دارند و جامعه را برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) آماده می کنند.

 امام جمعه بشرویه تاکید کرد: امروزه پدران جامعه ما باید در حوزه های مختلف شخصیتی درس شجاعت، ایثار، سخاوت، عبادت و بندگی، گره گشایی و خدمت رسانی به مردم را از امیرالمومنین(ع) بیاموزند و با الگوگیری از آن حضرت  در راستای اهداف بلند والای محمدی گام بردارند.

وی بیان کرد: در این برهه از زمان همه  رسانه ها, مطبوعات و روحانیت نقش بسزایی دارند و باید سبک زندگی اولیای دین را تبیین کنند و زندگی مردم را به سمت و سوی  مکتب تشیع و الگوگیری از اولیای خدا پیش ببرند و جامعه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha