جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع علمای لبنان

حوزه/ طرح کنگره آمریکا مبنی بر تعامل با اکراد و اهل سنت عراق به عنوان دو کشور مستقل، به منزله دخالت آشکار در امور یک کشور مستقل و تلاش برای تجزیه آن و تقویت اختلاف های داخلی آن می باشد و هیچ قانونی چنین اقدامی را مجاز نمی داند.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کردند طرح کنگره آمریکا مبنی بر تعامل با اکراد و اهل سنت عراق به عنوان دو کشور مستقل، به منزله دخالت آشکار در امور یک کشور مستقل و تلاش برای تجزیه آن و تقویت اختلاف های داخلی آن می باشد و هیچ قانونی چنین اقدامی را مجاز نمی داند.

تجمع علمای مسلمان ضمن محکوم کردن این اقدام مغرضانه آمریکا از اتحادیه کشورهای جهان عرب خواسته در نشستی مخالفت خود را با این اقدام اعلام کنند؛ چرا که در غیر این صورت تمام کشورهای منطقه در معرض تجزیه قرار خواهند گرفت.

در این بیانیه آمده: این طرح در واقع بخشی از یک پروژه قدیمی است که توسط برنارد لویس برای تجزیه جهان اسلام به کشورهای کوچک تر از توافق سایکس بیکو تهیه شده و صهیونیست ها و استکبار جهانی به دنبال فرصتی برای اجرای آن بودند و اکنون با توجه به اوضاع منطقه و کشورهای عربی بهترین فرصت را برای این اقدام یافته اند.

تجمع علمای مسلمان از ملت و دولت عراق خواسته برای محکوم ساختن این توطئه دست به اقدام بزرگی بزنند و این توطئه را در نطفه خفه و رسوا سازند.

اعضای تجمع علمای مسلمان افزودند: اگر آمریکا بخواهد به این طرح و توطئه ادامه بدهد، به منزله دشمن عراق تلقی خواهد شد و عراق باید تمام روابط دیپلماسی خود را با آمریکا قطع کند.

تجمع علمای مسلمان لبنان همچنین از مراجع دینی نجف اشرف خواسته موضع شرعی مناسبی در برابر این توطئه اتخاذ کنند.

در این بیانیه آمده: هدف از توطئه آمریکا این است که ما را بیش از پیش از جبهه جنگ اصلی با دشمن صهیونیستی دور کنند، اما همه ما باید بدانیم که نابودی صهیونیست ها درمان تمام مشکلات امت اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha