جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدی گلپایگانی

حوزه/ به برکت ولایت فقیه و رهبری مقتدرانه آیت الله العظمی خامنه ای، امنیت ایران با هیچ یک از کشورهای همسایه قابل مقایسه نیست/ با عنایت پروردگار به‌زودی آل‌سعود به‌ آل‌سقوط تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، ظهر امروز در آیین عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گلپایگان با اشاره به ضرورت توسعه حوزه های علمیه، گفت: توسعه حوزه‌های علمیه نیاز امروز دنیا و کشور است و با رشد و توسعه اسلام در اقصی‌نقاط دنیا، نیازمند پرورش طلاب علوم دینی هستیم.

وی بر لزوم تلاش بیش از پیش روحانیت برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: علما، فضلا و روحانیون باید برای نهادینه شدن و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "بزرگ‌ترین معروف حمایت از نظام جمهوری اسلامی و بدترین منکر مخالفت با نظام است"، تصریح کرد: برخی افراد فکر می‌کنند نهی از منکر تنها برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است و البته از کنار این‌ها نیز نباید گذشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در دوران ستم‌شاهی طاغوت با علما و روحانیت قم رفتار مناسبی نمی‌شد، بیان کرد: چند سال گذشته مانور نظامی عظیمی با حضور نیروهای دریایی، هوایی و زمینی کشور در بیابان‌های قم-تهران برگزار شد و زمانی که مقام معظم رهبری سوار بر یک جیپ رو باز از نیروهای مسلح سان دیدند، اشک در چشمان من حلقه زد.

وی تاکید کرد: امروز فرماندهی کل نیروهای مسلح یک عالم و فقیه ملبس به لباس پیامبر (ص) است، در حالی که در زمان شاه، با روحانیت رفتار خوبی صورت نمی‌گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: اگر اشکالی در نظام دیدیم، نباید بزرگ‌نمایی کنیم، چرا که برای سربلندی نظام اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده؛ بنابراین برای حراست از آن باید تلاش کنیم.

وی به یکی از مشکلات پرداخت و خاطر نشان کرد: نسل‌های دوم و سوم انقلاب، امام(ره) و دفاع مقدس را ندیده اند، لذا روحانیت، معلمین و اساتید دانشگاه‌ها باید آنان را با نظام و آرمان مقدس جمهوری اسلامی آشنا کنند.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت است که در مساجد و منابر به نسل جوان تفهیم کنند که ما کجا بوده‌ایم و امروز در چه جایگاهی قرار داریم، اظهار کرد: جوانان باید بدانند جشن هنر شیراز و تاج‌گذاری در تخت جمشید چه افتضاح و آبروریزی بود و فساد فراگیر در دربار شاه موجب سقوط آن نظام شد.

وی در ادامه به مقایسه امنیت ایران اسلامی با کشورهای همسایه‌ پرداخت و افزود: وضعیت امنیت را در کشورهای عراق، سوریه، یمن، لبنان شاهد هستیم، در حالی که کشور ما به برکت ولایت فقیه و رهبری مقتدرانه آیت الله العظمی خامنه ای، از نعمت آسایش و آرامش برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به گروه تروریستی داعش و حمایت عربستان و سران استکبار از این گروه اشاره کرد و افزود: این گروه به نام اسلام چه می‌کنند و چگونه اسلام را در اروپا و آمریکا معرفی کرده‌اند؟! عربستان در یمن چه فجایعی به وجود می‌آورد، با عنایت پروردگار به‌زودی آل‌سعود به‌ آل‌سقوط تبدیل می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گلپایگان، در پایان از دست اندرکاران و اساتید این مدرسه تقدیر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha