پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 349040
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
اعتکاف

استاد حوزه اصفهان با اشاره به اهمیت اعتکاف ،گفت: فلسفه اعتکاف،گام برداشتن در مسیر خود سازی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، در مراسم معنوی اعتکاف مسجد حکیم در جمع معتکفین جوان اظهار کرد: اعتکاف به معنای احتباس است که به معنی حبس کردن و زندانی کردن خود است.

مسئول برگزاری مراسم معنوی اعتکاف مسجد حکیم، در ادامه  با اشاره  به اینکه 24 چیزی که در زمان  مُحرم شدن برای مرد حرام می شود برای معتکفین نیز حرام  یا مکروه است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اصلی اعتکاف،آزاد کردن کبوتر فطرت درون است، معتکفین با حضور سه روزه در مسجد؛ دنیای خود را متوقف کرده و به فطرت الهی خود رجوع می کنند.

حجت الاسلام نیلی پور با بییان اینکه اهم اعمال اعتکاف در سه بخش خلاصه می شود عنوان کرد:  ذکر، علم و تفکر از جمله سفارش‌‌های اعتکاف هستند و  برای هریک تعاریفی است.

وی ادامه داد: معتکفین سعی کنند که از ذکرهایی بهره ببرند که در گذشته نسبت به آن غفلت ورزیدند، همچون قرائت قرآن و اقامه نماز قضا !

این پژوهشگر دینی ابراز کرد: اعتکاف زمان بسیار مغتنمی برای تفکر  است، خواندن کتابهایی که تا حالا به آن ها رجوع نکرده ایم، بهره مندی از دعا و نیایش های  خاص مفاتیح الجنان از دیگر موارد توصیه ای به جوانان است.

وی تاکیدکرد: لازم است که انسان برای آینده خود برنامه داشته باشد، اهداف و مسیر رسیدن به نقطه مدنظر خود را بررسی کند و راه پیموده خود را بازنگری نماید.

حجت الاسلام نیلی پور، بیان کرد: اجتماع مومنین  آثار و برکات زیادی  دارد لذا حضور و تجمع جوانان در مراسم اعتکاف مکانی که معنویت، علم و تفکر است بسیار مغتنم و طلایی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha