پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: دستوارت دین دستورات در قرآن نهادینه شده و بهترین منبع برای کمال و سعادت انسان می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له  امروز در دیدار فرماندهان ناجا با اشاره به اینکه عالم در ارتباط با یکدیگر به وجود آمده، گفتند: بشر یکی از مخلوقات خدا می باشد که با سایر موجودات به وجود آمده است.

ایشان اظهار داشتند: قرآن کریم به این مسئله اشاره کرده و می فرماید: یکی از اهداف خلقت انسان این است که در ارتباط با سایر موجودات می باشد، از جاهل گرفته تا عالم، طبیب و مریض همه با یکدیگر ارتباط دارند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: انسان در کنار دستورات دین خلق شده است و این دستورات دین در قرآن نهادینه شده و بهترین منبع برای کمال و سعادت انسان می باشد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفتند: چگونه است که انسان ها از  کنار منبع عظیمی مانند قرآن و نهج البلاغه به سادگی عبور می کنند و دستورات خود را از جای دیگر دریافت می کنند.

معظم له اظهار داشتند: اسلام برای همه چیز برنامه دارد، حتی برای اعضا و جوارح انسان، دین برنامه هایی را بیان کرده و یکی از آن اعضا زبان است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان ساختند: دستور اسلام درباره زبان این است که انسان باید زبان خود را کنترل کند، کنترل زبان جلوی بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری ها و اختلافات را خواهد گرفت و در همین رابطه بیانات زیادی از معصومین(ع) درباره آفت زبان رسیده که تاثیر فراوانی در مواظبت و کنترل زبان دارد.

ایشان گفتند: همه آحاد جامعه از مسئول تا غیر مسئول باید مواظب زبان خود باشد هر حرفی را در هر جایی به زبان نیاورند و سخنی نگویند که برخلاف دین، جامعه و مخالفت با رهبری و آموزه ها ناب اسلامی باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار دشتند: انسان هایی که در موضع قدرت هستند بیشتر گرفتار این نوع آفت زبان می باشند؛ بنابراین آنچه لازم است این بدانیم، کنترل زبان موجب سعادت و کنترل نکردن آن عامل بدبختی می شود.

313/40

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha