جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 349120
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
دعا

حوزه/ انسان امروز در گناه غوطه ور و سرکش شده و باید به باز سازی خود بپردازد و اعتکاف بهترین فرصت برای این تحول است و تفکر، افضل عبادات است و موجب تقویت کیفیت اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام باقری در جمع معتکفین مسجد حکیم اصفهان، اظهار کرد: اعتکاف به معنای آن است که فصل جدیدی از بندگی را آغاز کنیم.

وی با بیان این که اعتکاف حقیقتا به معنای "من عرف نفسه فقد عرف ربه" است، ابراز داشت: انسان امروز در گناه غوطه ور و سرکش شده و باید به باز سازی خود بپردازد و اعتکاف بهترین فرصت برای این تحول است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که حتی غیر مسلمانان چون بودایی ها و آتش پرستان  نیز خلوت گزنی هایی با معبود خود دارند تا بتوانند نفس خود را کنترل کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که عبادت به کثرت نماز و روزه نیست، تصریح کرد: تفکر، افضل عبادات است و موجب تقویت کیفیت اعمال می شود.

حجت الاسلام باقری تاکید کرد: چرایی روز افزون شدن جنایات، خونریزی ها و دشمنی ها، علت دور شدن بشر از خداوند و ... از جمله موضوعاتی است که باید درباره آن ها تفکر کرد.

وی یادآور شد: انسان و مومن واقعی باید همواره در خوف و رجا باشد، خوف آن که بدانیم همواره بدهکاریم  و نمی توانیم حتی شکر یک نعمت خداوند را به جا آوریم  و رجا آن که که بدانیم بالاترین گناه، ناامید شدن از رافت و لطف خداوند است.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha