پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 349152
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
محمدتقی نهیرات امیدیه

حوزه/ طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه استان خوزستان در ایام اعتکاف در مساجد حضور یافته و افزون بر بهره گیری از فضای معنوی اعتکاف، از این فرصت ناب جهت تبلیغ و جذب جوانان استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ایام اعتکاف بستر مناسبی جهت تبلیغ معارف الهی در میان معتکفان بوده و طلاب و اساتید مدارس علمیه خوزستان، این فرصت الهی  را مغتنم شمرده و با حضور در مساجد مختلف میزبان اعتکاف، به تبلیغ می پردازند.

حجت الاسلام محمدتقی نهیرات، امام جمعه امیدیه، از حضور بیش از ۷۰ طلبه این مدرسه علمیه در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: طلاب در این ایام در مساجد مختلف حضور یافته و بهتبیین معارفاهل بیت(ع) پرداختند.

وی در ادامه تصریح کرد: طلاب مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه سال گذشته در مسجد امام صادق(ع) بهبهان معتکف شدند و افزون بر برپایی کلاس های درس، به برنامه های معنوی اعتکاف پرداخته اند.

حجت الاسلام  حمیدرضا سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر نیز با بیان این که طلاب و روحانیون حوزه علمیه شوشتر همگام با دیگر مؤمنان در اعتکاف حضور دارند، اظهار داشت: بیش از ۵۰ طلبه سطح دو حوزه علمیه شوشتر در مساجد میزبان اعتکاف حضور یافته و به سئوالات و شبهات جوانان و نوجوانان پاسخگو خواهند بود.

حجت الاسلام رضا ورناصری، مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به اعتکاف متمرکز طلاب این مدرسه علمیه در سال گذشته در مسجد جامع این شهرستان، اظهار داشت: در سال جاری تعدادی از طلاب پایه ۴ به بالا به مساجد مختلف شهرستان مسجد سلیمان جهت تبلیغ اعزام شدند.

خانم  طیبی، مدیر مدرسه علمیه طوبی شهرستان بهبهان نیز از حضور ۱۵ طلبه و استاد این مدرسه علمیه در مساجد اعتکاف ویژه خواهران خبر داد و گفت: مبلغان مدرسه علمیه طوبی به بیان احکام و پاسخگویی به شبهات معتکفین و تشکیل حلقه های معرفتی را از برنامه های این مبلغان در ایام اعتکاف برشمرد.

خانم اسکندری، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان ایذه  نیز با اشاره به دیگر برنامه ریزی های فرهنگی این مدرسه، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، 20 نفر از اساتید و طلاب این مدرسه به عنوان مشاور، مبلّغ، پاسخگو به سؤالات شرعی و مسئول برگزاری مراسم فرهنگی، به مدت سه روز در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهرستان حضور یافتند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha