پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 349174
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
علی شمیل پور

حوزه/ امام جمعه هندیجان، با بیان این که نبود حوزه علمیه در جهت پرورش مبلغ، زمینه را برای تهاجم فرهنگی دشمن مهیا می کند، بر تسریع آغاز به کار مدرسه علمیه در این شهرستان تاکید کرد.

حجت الاسلام علی شمیل پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به شرایط ویژه شهرستان هندیجان اشاره کرد و گفت: این شهرستان در حال حاضر ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد و بیش از ۹۵ کیلومتر از مرز آبی کشور را تشکیل می دهد.

وی با انتقاد از نبود حوزه علمیه در این شهرستان، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ مسجد در هندیجان وجود دارد که تنها در ۴ مسجد نماز جماعت برپا می شود.

امام جمعه هندیجان با بیان این که نبود حوزه علمیه و مرکز دینی در جهت پرورش مبلغ زمینه را برای تهاجم فرهنگی دشمن مهیا کرده است، گفت: راه اندازی مدرسه علمیه در هندیجان برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی به سفر اخیر حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور به هندیجان اشاره کرد و افزود: در این سفر قول  تأسیس حوزه علمیه برادران در شهرستان هندیجان، در آینده ای نزدیک داده شد.

امام جمعه هندیجان با اشاره به فراهم نمودن یک باب ساختمان برای آغاز به کار حوزه علمیه در این شهرستان، اظهار داشت: امیدواریم قول مسئولان در زمینه راه اندازی مدرسه علمیه در این شهرستان هر چه زودتر عملیاتی شود.

حجت الاسلام شمیل پور با بیان این که شهرستان هندیجان یکی از مناطق مرزی کشور است و از نظر اجتماعی و علمی نیازمند تأسیس حوزه علمیه است، گفت: شهرستان هندیجان در جنوب شرقی خوزستان و در 70 کیلومتری جنوب شرقی بندر ماهشهر قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha