پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی آلبکل خوزستان

حوزه/ خطبه ها و سخنان حضرت زینب در مسیر اسارت پس از واقعه کربلا سبب شد بسیاری از خواب غفلت بیدار شوند.

حجت الاسلام علی آلبکل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به سالروز  ارتحال حضرت زینب(س) به  القاب این حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از القاب حضرت «عقیله بنی هاشم» است؛ عقیله به معنای بانویی است که از کرامت ویژه ای در میان قوم و قبیله اش برخوردار است.

وی، قناعت، زهد، عبادت و صبر را از ویژگی های بارز حضرت زینب(س) برشمرد و افزود: حضرت زینب(س) در دوران حیات و زندگانی امام علی(ع) به تفسیر قرآن و تبیین سخنان حضرت برای زنان می پرداخت.

این کارشناس فرهنگی ولایتمداری را از دیگر نشانه های بارز حضرت زینب(س) دانست و افزود: تاریخ زندگی این بانو نشان داد که حضرت زینب(س) تا پای جان از ولایت و مسیر حق دفاع می کند.

حجت الاسلام آلبکل با اشاره به آیات حجاب در قرآن کریم، اظهار داشت: حضرت زینب همانند مادر خود حضرت زهرا(س) اسوه عفاف و حجاب مسلمانان است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در جاودانگی حماسه کربلا، اظهار داشت: خطبه ها و سخنان حضرت زینب در مسیر اسارت سبب شد بسیاری از خواب غفلت بیدار شوند.

حجت الاسلام آلبکل حضرت زینب(س) را تکمیل کننده قیام حسینی برشمرد و افزود: نقش مهم حضرت زینب(س) به عنوان پیام رسان پس از واقعه عاشورا سبب تحقق اهداف متعالی این قیام الهی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha