جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: یکی از وظایف معلمان در کنار همه وظایف علمی، آموزش مرام زندگی و پاکی و تقوا به جوانان است؛ آنها باید شاگردان خود را به شکلی تربیت کنند که کسی نتواند آنها را از راه صحیح خارج کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار با بسیج کارکنان و دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه چهار استان قم، با ذکر این مطلب که بسیجیان معلم افتخار تدریس در شهر کریمه اهل بیت(ع) را دارند گفتند: این قم شهر علم و معرفت و کمال است و تدریس در هر سطحی در این شهر افتخار است.

ایشان افزودند: تدریس صدور دانش و معرفت است و باید معارف دین و حتی انقلاب اسلامی که برگرفته از دین است را در این کلاس ها متنشر کرد؛ معلمان وظیفه خاصی در قبال این معارف دارند و باید از این فرصت استفاده کنند.

معظم له بیان کردند: کسی نمی تواند فرهنگ و ارزش های خود را با تانک به دیگران تحمیل کند؛ معلمان انقلاب اسلامی با رفتار خود می توانند این مسایل را منتقل کنند.

ایشان گفتند: افزایش کیفیت آموزشی و کاری مهمترین ابزاری است که می تواند نشان دهد در زندگی خود تا چه اندازه موفق بوده ایم؛ در حوزه اقتصادی نیز کالای ما معرف کاری است که انجام می دهیم و اگر این کالا کیفیت بالایی داشته باشد در حقیقت خود را بهتر معرفی کرده ایم ولی اگر این کالا بی کیفیت باشد در نگاه دیگران به ما نیز تغییر بوجود می آید.

آیت الله علوی گرگانی بیان کردند: تمام کارهای ما باید بر اساس نیت خالص باشد؛ باید به شکلی کار کنیم که همه کارها بر اساس نیت صالح باشد؛ اگر این نیت خالص بود کالا، رفتار و همه فعالیت ها ما به بهترین شکل ممکن اداره می شود.

ایشان گفتند: یکی از مهمترین وظایف معلمان و روحانیون پاسخ دادن به شبهاتی است که در حوزه دین مطرح می شود؛ در این عرصه باید اذهان را به شکلی آماده کنیم که شبهه ها شکل نگیرند؛ زیرا ایجاد شبهه راحت تر از پاسخ دادن به آن است.

این استاد درس خارج حوزه بیان کردند: باید برای رفع شبهات مردم برنامه داشت؛ زیرا برخی از افراد ممکن است در مقابل این شبهات توان ذهنی قوی نداشته باشند؛ در این راستا معلمان هستند که ظرفیت های مردم را بالا می برند تا کمتر مورد صدمه واقع شوند.

ایشان گفتند: یکی از وظایف معلمان در کنار همه وظایف علمی، آموزش مرام زندگی و پاکی و تقوا به جوانان است؛ آنها باید شاگردان خود را به شکلی تربیت کنند که کسی نتواند آنها را از راه صحیح خارج کند، زیرا آنها به قدری درست آموزش دیده اند که به مسایل دینی خود واقف هستند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کردند: در این عرصه از معلمان شهر قم انتظار بیشتری است، زیرا آنها باید به گونه ای کار کنند که دیگر شبهه ای برای جوانان باقی نماند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha