جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
1

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: متاسفانه عربستان سعودی در ترویج تفکر وهابیت از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و عملکرد این فرقه هیچ تناسبی با رحمانیت اسلام ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،آیت الله مقتدایی  در دیدار عبدالله دوسو رئیس اتحادیه طلاب آفریقا  که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  برگزار شد، طی سخنانی ضمن تشکر از حضور طلاب و فضلای اتحادیه آفریقا در محل دفتر جامعه مدرسین، از حضور و دیدار با این طلاب و فضلا ابراز خوشحالی کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه  به طلبه‌های آفریقایی گفت: از اینکه در حرم اهل بیت(علیهما السلام) هستید، حضور خود را قدر بدانید و از پتانسیل‌های موجود در این دوران به خوبی بهره برداری کنید. خداوند به شما لطف بسیار داشته که در این زمان در قم بوده و در حال تحصیل و تهذیب می باشید.

وی در ادامه افزود: سعی کنید در تحصیل جدیت داشته و کمال بهره برداری را ببرید لذا یک طلبه وظیفه خطیری در جامعه دارد.

قائم مقام جامعه مدرسین ابراز داشت: متاسفانه عربستان سعودی در ترویج تفکر وهابیت از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند .

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به نقل خاطرات سفرهای خود به کشورهای آفریقایی پرداخت و پتانسیل موجود در این کشورها را برای تبلیغ مهم ارزیابی نمود و بیان داشت:  مردم آفریقا، انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) را از صمیم قلب دوست دارند. این مردم تنها در انتظار فرصتی بودند کلام امام را بخوانند و بشنوند.

آیت الله مقتدایی  گفت: باید از علاقه و محبت مردم آفریقا نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) استفاده نمود و معارف حقیقی اسلام را به این مردم رساند. خداوند متعال قبل از خلق بشر،‌ (حضرت آدم) را خلق  نمود تا اینکه یک انسان در دنیا نباشد که حجت بر او تمام نباشد. باید توجه داشت که پیامبران رسالتشان را تبلیغ می‌کردند. و در هنگام تبلیغ سنت الهی هیچ گونه ترس و واهمه‌ای نداشتند؛ همچنین باید به این امور توجه ویژه نمود که پیامبران از نوع بشر و  از مردم بودند. و شما مبلغان جوان نیز باید  توجه داشته باشید که الان وقت استراحت نیست.

وی به ذکر حوادث و مصائب تبلیغ دین اسلام در دوران حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد و افزود: حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) در دوران رسالت خود بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفتند به نحوی که در جنگ احد خطر جدی مورد توجه ایشان قرار گرفت، ولی حضرت از هیچ گونه تلاشی دریغ نورزید، حتی مردم را نفرین نکردند و از خداوند هدایت ایشان را درخواست می‌کرد.

نائب رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: باید توجه داشت که در امر تبلیغ  ناصح‌الامین باشید یعنی با اندرز مردم را به هدایت دعوت کنید و از افراط و تفریط ممانعت به عمل آورید.

وی خطاب به فضلای آفریقا تاکید کرد: در امر تبلیغ کوتاهی به عمل نیاورید و کردار و گفتار خود را مناسب کنید، شما سربازان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستید.

آیت الله مقتدایی افزود: شما باید در امر تبلیغ در مکتب جعفری امام صادق (علیه السلام) قدم بردارید. امام صادق(علیه السلام) توانست حدود 4000 نفر را تربیت کند و فقه جعفری را پایه گذاری نماید.

وی در پایان شکل‌گیری اتحادیه‌های طلاب غیر ایرانی و ساماندهی آنان در مجمع اساتید و فضلای غیر ایرانی وابسته به دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین را کار بزرگی دانست و از خداوند متعال توفیق در عمل را برای تمام اساتید، فضلا و طلبه‌های غیرایرانی خواستار شدند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha