شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
واعظ موسوی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نهاد مبارکی است گفت: دفتر تبلیغات اسلامی باید افراد شایسته ای را در زمینه تبلیغ تربیت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین  سید محمد واعظ موسوی با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی  به امر حضرت امام خمینی(ره)   اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نهاد مبارکی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران برای ساماندهی امر تبلیغ توسط پیشگامان عرصه تبلیغ تأسیس شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه با هماهنگی امام خمینی(ره) بنا نهاده شد، ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی با سامان دهی امر تبلیغ، شناسایی نیازهای تبلیغی در داخل و خارج از کشور و رتبه بندی مبلغین اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: فکر تأسیس چنین مجموعه ای و اقدام به عملیاتی کردن این فکر شایسته تقدیر است.

 حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی باید در جمع‌آوری اطلاعات جامع و کامل در مورد فضاهای تبلیغی، شناسایی  توانمندی‌های مبلغین و نیاز سنجی، تلاش بیشتری داشته و نباید مانند خیلی از سازمان های دیگر دچار روزمرگی شود.

وی تصریح کرد: وجود ارگان ها و نهادهای متعدد در عرض هم دیگر رقابت غیر سالمی را ایجاد کرده اند که به جای انجام کارهای مهندسی دقیق، به ارائه آمار بسنده می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی به جای ارائه آمار، باید به وظیفه اصلی خویش که همان ارشاد مردم، تبلیغ احکام دین و تبلیغ فرهنگ عصمت و طهارت است، توجه بیشتری کند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه بهره بردن از اساتید فاضل باید بیشتر دقت نماید، ادامه داد: این دفتر اقدام به تأسیس چندین مراکز آموزشی، ارتباطی، تحقیقی و پژوهشی کرده و آن مقدار که به هزینه های جانبی توجه کرده ؛ اقدام به استفاده از اساتید مجرب و شخصیت های وارسته نکرده است که باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی باید افراد شایسته را در زمینه تبلیغ تربیت کند و بیشتر به توان صف توجه کند نه ستاد، ابراز امیدواری کرد: با همین امکانات موجود به فکر برنامه ریزی های متعدد اعم از کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای رسیدن به اهداف اصلی این مجموعه باشد.

لازم به ذکر است، دفترتبلیغات اسلامی نهادی حوزوی، انقلابی، فرهنگی، تبلیغی، علمی، پژوهشی و مطبوعاتی است که در آغازین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در روز 16 اردیبهشت ماه 1358  به امر حضرت امام خمینی(ره) تأسیسگردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha